anoniem Geplaatst: 31 maart 2006 Delen Geplaatst: 31 maart 2006 Mensen, Ik ben bezig met een SOAP project, waarbij de server in C++ draait en de client in Java. Punt is nu dat als ik one-way methods maak (dus zonder return value, aka. void), dat wsdl2java een stub file maakt die in plaats van Call.invoke() gebruik maakt van Call.invokeOneWay(). Probleem hierbij is dat deze geen exceptions gooit. Gevolg is dat ik niet weet of het bericht bij de server is aangekomen of dat er misschien een netwerkstoring is (of dat de server zelfs niet gestart is, aka. Connection Refused). Is de enige oplossing hiervoor om maar gewoon een boolean ofzo terug te laten sturen en die altijd maar op true zetten of is het ook mogelijk om deze methods een exception te laten gooien wanneer er netwerkproblemen zijn? Alvast bedankt voor een antwoord. - Mark Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2006 Wil je nu de webservice methoden een exception laten gooien op het moment dat er bijvoorbeeld een netwerkstoring is? De methode wordt dan natuurlijk niet eens aangeroepen (er is immers een netwerkstoring), dus zal je de exception toch echt met een try-catch op de client moeten afvangen lijkt mij. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2006 [quote:e0e12eea57="Bill Gates"]Wil je nu de webservice methoden een exception laten gooien op het moment dat er bijvoorbeeld een netwerkstoring is? De methode wordt dan natuurlijk niet eens aangeroepen (er is immers een netwerkstoring), dus zal je de exception toch echt met een try-catch op de client moeten afvangen lijkt mij.[/quote:e0e12eea57]Neej, ze komen inderdaad niet bij de server aan in het geval van een netwerkstoring. Maar in dat geval wil ik dat de client een exception krijgt, zodat ik weet dat het bericht niet aangekomen is. In het geval van een invoke() wordt er een RemoteException gegooid wanneer bijvoorbeeld de verbinding geweigerd wordt door de server, maar invokeOneWay() gooit in dat geval helemaal geen exception en negeert als het ware de foutmelding die vanaf het netwerk terugkomt. Inmiddels heb ik het al opgelost door al deze methoden een boolean te laten retourneren die ik altijd op true zet in de Web Service en welke door de client genegeerd wordt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen