Ga naar inhoud

VBA - Herhalen tot einde range

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgend stuk source wat ervoor zorgt dat uit het bestand DataFile.xls de bijbehorende data wordt overgezet naar OutputFile.xls. Momenteel laat ik het stuk code (onder Output_1) herhalen met aangepast waarden (vet gedrukt). Dus B1 wordt C1 en B3 wordt C3, etc. Wat ik nu graag wil hebben is dat deze cyclus automatisch herhaald wordt tot aan de laatste ingevulde cell van de eerste rij. Hoe krijg ik dit voor elkaar? [code:1:63ecd5fc01] Sub DataOutput() 'Screen Update Application.ScreenUpdating = False 'Output_1 Dim FilterCriteria FilterCriteria = Range("[b]B1[/b]") Windows("DataFile.xls").Activate Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=FilterCriteria Selection.AutoFilter Field:=3, Criteria1:="base" Range("R1").Select Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select Selection.Copy Windows("OutputFile.xls").Activate Range("[b]B3[/b]").Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False 'Screen Update Application.ScreenUpdating = True End Sub [/code:1:63ecd5fc01]
Link naar reactie
Ik denk dat ik het een en ander al bijna voor elkaar heb. Ik blijf momenteel alleen met de volgende uitdaging zitten. Het gaat over het volgende stukje source: [code:1:ea8ec28d0a] Dim FilterCriteria FilterCriteria = Range("B1") [/code:1:ea8ec28d0a] Iemand die weet hoe ik het voor elkaar krijg dat de Range "opgehoogd" wordt naar C1, D1, etc. tot aan het einde van de rij?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...