Ga naar inhoud

Omzetten VB30 naar VB60 programm probleem GRAPH.VBX grafiek

anoniem

Aanbevolen berichten

Weet iemand of en hoe je een lijngrafiek kunt maken in Visual Basic versie 6.0. Dit lukt mij niet In mijn Visual Basic 3.0 programma gebruikte ik hier GRAPH.VBX voor. Ik kon dan een grafiek tonen met een x en y as zijnde een lijngrafiek. Een deel van de oude Visual Basic 3.0 code heb ik hieronder opgenomen om te verduidelijken hoe ik de grafiek opbouwde in versie 3.0. Rem Graph1 is het grafiekobject in mijn Form gebaseerd op Graph.vbx Graph1.YAxisMax = xy_asgraf Graph1.Foreground = 0 ' Zwart, achtergrond Graph1.ColorData = 2 ' Groen, goedgekeurd Graph1.NumPoints = Int(xmetsec) * Xmaxseconden For i% = 1 To 1 ' aantal xdata in grafiek op 1 gezet For J% = 1 To Graph1.NumPoints If J% <= xteller& Then ' ' Geef de elementwaarde door aan de ' datareeks van de grafiek ' Graph1.GraphData = Xinput(J%) Else ' ' Ken aan de rest van de datareeks ' de waarde 0 toe voor de grafiek ' Graph1.GraphData = 0 End If Next J% Next i% Graph1.GraphType = 8 ' 6 is lijngrafiek ' 8 is oppervlaktegrafiek ' 9 is puntenwolk If xmetsec > 0 Then Graph1.Ticks = 1 Graph1.TickEvery = Int(xmetsec) ' ' Bouw tevens de x-as titel op ' A1% = 1 For A% = 1 To Graph1.NumPoints If A1% = Graph1.TickEvery Then Graph1.LabelText = Format$(A% / 6, "##") A1% = 1 Else If A% = 1 Then Graph1.LabelText = "Sec" Else Graph1.LabelText = "" End If A1% = A1% + 1 End If Next A% End If Met vriendelijke groet, Nic Wilms
Link naar reactie
Ik heb inderdaad op mijn CD de opvolger van Graph.vbx gevonden. Je hebt hier gelijk in. Dank je wel voor de tip. Op de derde CD van mij Visual studio 6.0 Professional versie stond een map met diverse OCX en waaronder Graph32.ocx en een beschrijving hoe de OCX en bijbehorende DLL en exe geinstalleerd moesten worden in de \Windows\system map. Het werkt nu.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...