anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Delen Geplaatst: 1 februari 2006 Hoi, Ik ben bezig in VB 6.0 een programma te schrijven waarbij nogal wat gegevens van het ene naar het volgende form overgedragen moeten worden. Ik wil dit met een array doen zodat ik niet 40 losse variabelen hoef te declareren, maar als ik het standaard commando gebruik: [code:1:831947e0a2] Public rooster(39) as string [/code:1:831947e0a2] Waarbij rooster mijn gekozen variabele naam is, dan krijg ik de volgende melding: [code:1:831947e0a2] Compile error: Constants, fixed-length strings, arrays, user-defined types and Declare statements not allowed as Public members of object modules [/code:1:831947e0a2] Weet iemand hoe ik de gegevens dan wel in een publieke array oid kan krijgen, want ik zie het niet echt zitten om alles los te moeten declareren en overzetten naar het volgende form Ik heb al wel bedacht dat ik alles met een lokale array kan wegschrijven in een .txt bestand en het dan in het volgende form ophalen in opnieuw een lokale array maar ik vraag me af of het niet wat minder omslachtig kan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 Als de gegevens in het versturende formulier in textboxen/labels/etc staan, kun je het als volgt doen. Maak in het formulier een publieke procedure, met als argument een formulier-object. Als het formulier altijd door hetzelfde formulier wordt aangeroepen, dan kun je zelfs dat formulier-object als argument nemen. Een voorbeeld: formulier F1 heeft twee textboxen T1 en T2. De waardes van deze textboxen wil je sturen naar formulier F2, en ze plaatsen in de labels L1 en L2. In F2 maak je dan een publieke procedure (bijvoorbeeld FormFill), met als argument een object van het type F1. [code:1:6905b95ae1] Public Sub FormFiller(ByVal fFiller as F1) L1.Caption = fFiller.T1.Text L2.Caption = fFiller.T2.Text End Sub [/code:1:6905b95ae1] In F1 voeg je de volgende code toe aan de knop/procedure om de functie FormFiller aan te roepen, voordat je het formulier toont. [code:1:6905b95ae1] <Procedurenaam> <code> Call F2.FormFiller(Me) F2.Show <code> [/code:1:6905b95ae1] Succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2006 geweldig bedankt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen