anoniem Geplaatst: 19 december 2005 Delen Geplaatst: 19 december 2005 Hallo programmeer keien, Ik zit met een klein maar irritant (met dank aan de Postbank) probleem. Ik wil in Excel een kolom waarin "getallen" staan met een punt als decimale scheiding 154.30 (dus in werkelijkheid zijn het tekststrings), omzetten in echte getallen met een komma 154,30. Pas dan kan ik er mee rekenen. (NB de kolom is een exportbestand uit Girotel Zakelijk en dat kan niets anders voor me doen.) Ik zoek dus een macrootje waarbij ik op de bovenste cel ga staan, de macro activeer die vervolgens de hele kolom omzet in getallen. Door twee spaties naar links te gaan, en de punt te vervangen door een komma. Dat zou zoiets moeten zijn met de volgende toestaanslagen (staande op de bovenste cel) F2 left left backspace , enter down Dit zou zich moeten herhalen tot aan een lege cel. Als ik die laat vastleggen met de macrorecorder komt er niks van terecht. In alle cellen komt hetzelfde getal en de bewerking loopt niet door tot onder aan de kolom. :cry: Iemand een suggestie of zelfs een oplossing? Mijn dank is groot. CN Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2005 selecteer de kolom met getallen CTRL + F en dan klikken op het tabblad vervangen en bij zoeken vul je een punt in en bij vervangen een komma. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2005 [quote:93590fd032="PS"]selecteer de kolom met getallen CTRL + F en dan klikken op het tabblad vervangen en bij zoeken vul je een punt in en bij vervangen een komma.[/quote:93590fd032] So damn simpel. :oops: Dank dank Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2005 Waarom staan er hier office gerelateerde vragen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2005 Waarom kick jij opgeloste topics waarvan de ts in eerste instantie aan een geprogrammeerde macro zat te denken? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen