Ga naar inhoud

som formule in excel met 2 voowaarden

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een excel sheet waarin een som formule gemaakt moet worden die afhankelijk is 2 voorwaarden. De reeks k2:k140 in overzicht ... moet opgeteld worden als er aan de volgende voorwaarden voldaan is: De cellen q2:q140 in overzicht die gelijk zijn aan de cel b56 in budget De cellen P2:p140 in overzicht die gelijk zijn aan de waarde "I" Cel b56 en q2:140 zijn ook tekstwaarden. Ik heb al even op het net gezocht en daar bleek dat ik een matrix funtie moet gebruiken dit zou dan de volgende moeten zijn: {=SOM(ALS('overzicht facturatie'!$Q$2:$Q$140=B56;ALS('overzicht facturatie'!$P$2:$P$140="I";'overzicht facturatie'!$K$2:$K$140;0);0))} Alleen werkt het niet, ik krijg als resultaat nul wat niet corect is. Ziet er iemand wat er fout zit in de formule of is er een andere oplossing mogelijk? Een eventuele oplossing zou kunnen zijn dat ik met een macro een nieuwe tabel laat genereren op basis van de voorwaarden op een nieuw tabblad als dit mogelijk is tenminste. Alleen heb ik geen idee hoe ik dat moet klaarspelen. De bedoeling is dat het zoveel mogelijk automatisch gaat aangezien de tabel waarin gezocht wordt aan een database gekoppeld is en automatisch geupdated wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...