anoniem Geplaatst: 11 december 2005 Delen Geplaatst: 11 december 2005 Ik zit met een lastig probleempje. Ik ben nog beginner, dus ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit kan leggen. Als iets onduidelijk is, vraag maar raak. [img:a882e45c44]http://mike.wilkoffie.nl/GUI.gif[/img:a882e45c44] Het is een GUI waarbij je links gegevens van RPG karakters kunt zien, in het midden een lijstje met karakters en rechts mogelijkheden tot filteren van de lijst. Ik heb een class ControllerFrame. In dat ControllerFrame heb het volgende gedaan: KarakterPanel karPanel = new KarakterPanel; (...) LijstPanel lijstPanel = new LijstPanel; (...) FilterPanel filterPanel = new FilterPanel; Ik moet nu een methode setKarakter maken, waarmee karPanel bijgewerkt wordt, wanneer je op een karakter in het lijstje klikt. Ik vraag me af in welke class ik die moet maken en hoe die er ongeveer uit moet zien. En alle knopjes moeten werken. Blijkbaar begrijp ik dus niet helemaal hoe de relatie tussen klassen werkt en dus hoe je een methode maakt die iets met de 3 panels doet. [url=http://mike.wilkoffie.nl/classdiagram.png]Hier[/url] mijn classdiagram, zodat jullie het beter snappen (niet helemaal volledig en correct). Quote Link naar reactie