Ga naar inhoud

visual basic ( ik krijg de com poort niet open

anoniem

Aanbevolen berichten

Na een lange tijd ben ik weer aan de slag met VB Dim Time As Integer Private Sub Form_Load() Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer) CLOSEi = OPENCOM("COM2,1200,N,8,1") If i = 0 Then i = OPENCOM("COM1,1200,N,8,1") Option1.Value = True End If If i = 0 Then MsgBox ("COM Interface Error") TXD 0 RTS 0 DTR 0 Time = 0 End SubCOM End Sub Private Sub HScroll1_Change() Timer1.Interval = HScroll1.Value End Sub Private Sub Option1_Click() i = OPENCOM("COM1,1200,N,8,1") If i = 0 Then MsgBox ("COM1 not available") TXD 1 RTS 1 DTR 1 End Sub Private Sub Option2_Click() i = OPENCOM("COM2,1200,N,8,1") If i = 0 Then MsgBox ("COM2 not available") TXD 1 RTS 1 DTR 1 End Sub Private Sub Timer1_Timer() Time = Time + 1 If Time = 1 Then RTS 1 DTR 0 End If If Time = 2 Then RTS 0 DTR 1 End If If Time = 2 Then Time = 0 End Sub Dit is een stukje programma van Elektronnica en VB maar ik krijg steeds de melding COMPILE ERROR SUB OR FUNCTION NOT DEFINED ik heb dit probleem eerder gehad maar ik weet het nu even niet meer. Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:c05f96aa60="mr.Crash"]Ik zit met WIN98 SE dus het moet lukken. Maar anders ga ik wel even met een ander stukje Programma aan de slag. Bedankt GRt Han[/quote:c05f96aa60] Invalletje: heb je dit wel ergens staan? [code:1:c05f96aa60]Declare Function OPENCOM Lib "Port" (ByVal A$) As Integer[/code:1:c05f96aa60] Het is een API-call, en die moet je wel declareren.
Link naar reactie
Hi wat jij schrijft gaat even boven mijn PET. Het is een hele tijd geleden dat ik hier mee aan de gang was. Maar om op jou idee door te denken , het boek schrijft over het declaratier ten behoeven van PORT.dll Ik moet dan wel even weten waar ik die neer moet zetten. en ze hebben het ook nog over PORTS.BAS Ik zie het even niet grt han
Link naar reactie
[quote:0e53f92a54="mr.Crash"] Ik moet dan wel even weten waar ik die neer moet zetten. [/quote:0e53f92a54] Als je alleen maar code in je formulier hebt staan (dus waar Sub Form_Load() staat enzo), dan moet je de declare bovenin de code zetten, [b:0e53f92a54]buiten alle subs en functions om![/b:0e53f92a54] Je moet dan de declare zo plaatsen: [code:1:0e53f92a54]Private Declare Function OPENCOM Lib "Port" (ByVal A$) As Integer Private Sub Form_Load() <etc> [/code:1:0e53f92a54] Vergeet vooral "Private" niet, anders gaat VB daarover zeuren. [quote:0e53f92a54="mr.Crash"] en ze hebben het ook nog over PORTS.BAS Ik zie het even niet grt han[/quote:0e53f92a54] Ports.bas zal een module zijn die je moet gebruiken/maken. Ik ken het boek niet wat je gebruikt. Misschien staat het wel op de cdrom? Het zou helemaal kunnen zijn dat je alle code met betrekking tot de communicatie met je poorten in deze module moet stoppen. Maar dat staat vast in je boek.
Link naar reactie
Zoals ik al eerder schreef ben ik hier een tijd geleden ook al een keer mee aan de gang geweest. En er staat me bij dat ik die port.bas altijd nodig heb . Dus ik moet nu even zien als ik een stukje programma schrijf hoe ik die port.bas er bij in krijg. Maar dat gaat me denk ik wel lukken ED bedankt voor het mee denken Grt Han
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...