Ga naar inhoud

AUTO EN EIGENAAR Programma

anoniem

Aanbevolen berichten

[img:3c62837efe]http://img473.imageshack.us/img473/29/ja9dk.jpg[/img:3c62837efe] Ik heb al 2 klassen gemaakt. public class Auto{ //attributen private String kenteken; private String merk; //contructor public Auto (String kenteken, String merk){ this.kenteken=kenteken; this.merk=merk; } //toString public String toString(){ return merk + "--" + kenteken; } } en public class Eigenaar{ //attributen private String naam; //contructor public Eigenaar (String naam){ this.naam=naam; } //getters public String getNaam(){ return naam; } } Wat moet ik nu verder nog doen ? Alvast bedankt..
Link naar reactie
[quote:747b08f4c1="meneer_ed"][quote:747b08f4c1="Javaboy"]Wat moet ik nu verder nog doen ? Alvast bedankt..[/quote:747b08f4c1]Vertellen wat je wilt doen lijkt me handig :o[/quote:747b08f4c1] ik wil een programma schrijven waar dit in voor moet komen. [img:747b08f4c1]http://img473.imageshack.us/img473/29/ja9dk.jpg[/img:747b08f4c1]
Link naar reactie
[quote:06aa3b1e7c="meneer_ed"]Wat moet het programma gaan doen? In welke taal wil je het programma schrijven? Is het een opdracht voor het een of ander?[/quote:06aa3b1e7c] Oh sorry dat ik ergeten was dat er bij te vermelden. Het moet in Java worden geschreven. Ik heb hierboven een klassendiagram gezet en daaruit wil ik een programma in java met Blue J schrijven.
Link naar reactie
[quote:9fef710b99="ik"]Wat moet het programma gaan doen? [/quote:9fef710b99] Heb je nog geen antwoord op gegeven... [quote:9fef710b99="Javaboy"] Het moet in Java worden geschreven. [/quote:9fef710b99]Ok, daar heb ik geen ervaring mee. [quote:9fef710b99="Javaboy"] Ik heb hierboven een klassendiagram gezet en daaruit wil ik een programma in java met Blue J schrijven.[/quote:9fef710b99]Nogmaals: wat moet het programma gaan doen?
Link naar reactie
Ik snap wel wat er in het diagram staat, maar deze informatie is toch veel te summier? Je beschrijft een 1 op n relatie van twee objecten. En dan? Snap je het zelf wel? Je zal toch moeten weten wat het programma met de objecten doet? En wat het programma überhaupt doet? Wat is het uitgangspunt? Dat begrijp ik niet. :roll:
Link naar reactie
[quote:ac0b8672bb="meneer_ed"]Ik snap wel wat er in het diagram staat, maar deze informatie is toch veel te summier? Je beschrijft een 1 op n relatie van twee objecten. En dan? Snap je het zelf wel? Je zal toch moeten weten wat het programma met de objecten doet? En wat het programma überhaupt doet? Wat is het uitgangspunt? Dat begrijp ik niet. :roll:[/quote:ac0b8672bb] meneer_ed de vraag die ik stelde kwam uit een proeftentamen. zie [img:ac0b8672bb]http://img410.imageshack.us/img410/6940/untitled9vt.png[/img:ac0b8672bb]
Link naar reactie
Zoals Ed zegt, Hetgeen dat je nog kan programmeren, is de relatie tssn. 2 objecten. Daarvoor kan je een container-type gebruiken zoals Set, List enz... Maar de vraag mocht idd iets specifieker zijn. Als je een klasse diagram krijgt verwacht je toch dat alle attributs en methods er in staan. Bv. AddCar(autoX)/*nodig voor de relatie*/ staat er niet op. En als je AddCar moet programmeren, verwacht je ook ShowCar(index), RemoveCar enz...Dit vind ik te ver gaan bij zo'n simpele vraagstelling. Succes!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
staat er wel in ... eigenaar heeft een 1 op n relatie met auto. ie : eigenaar moet meerdere auto's kunnen bezitten. Een (dynamisch) array van auto's is een oplossing. In Delphi zou ik ipv een array een TCollection gebruiken. Die klasse kent alle benodigde add/delete/insert-functies voor een verzamelingn van identieke objecten. In Java zal beslist een soortgelijke klasse bestaan. Nauwelijks programmeerwerk nodig dus *als* je de juiste klasse kiest.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...