anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 Voor een applicatie moet ik images uploaden. Om te checken of de extensie wel klopt doen ik: if (FileExtension != "jpg" || FileExtension != "jpe" || FileExtension != "jpeg" || FileExtension != "gif" || FileExtension != "png") In het geval de extensie niet voldoet aan één van de bovenstaande waarde volgt een melding. Anders wordt het bestand ge-upload. Maar in het voorbeeld gaat dat niet goed natuurlijk. Hoe is het juist? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 Ik denk dat je && moet gebruiken ipv ||, dus AND ipv OR, om te checken of de extensie ongelijk is aan alle, ipv aan een van de genoemde, want een extensie is natuurlijk altijd wel ongelijk aan een van de genoemde extensies. dus: if (FileExtension != "jpg" && FileExtension != "jpe" && FileExtension != "jpeg" && FileExtension != "gif" && FileExtension != "png") -> bestand onjuist. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 Geloof het of niet maar een seconde voor jouw reactie dacht ik: waarom testen op 'onjuist'. Test op 'juist' en het moet werken. Even testen. :o Het werkt. :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen