anoniem Geplaatst: 18 oktober 2005 Delen Geplaatst: 18 oktober 2005 Hoe kan ik een Excel addin eindigend op de extensie xla automatisch laten kopieren met behulp van Inno setup en daarna de invoegtoepassing binnen Excel automatisch actief maken? Ik zal verder op de vraagstelling in 3 deel nader uiteenzetten. Onder Office 97 worden in de map C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Biblio standaard de addin's bewaart. Onder de engelstalige versie van Office onder C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Library Onder nieuwere versie van Excel staan de addin's weer op een iets andere plek. Ik gebruik Inno setup versie 5.1.5 Wie kan me behulpzaam zijn bij het opvragen uit de registry waar Excel.exe geïnstalleerd is. Hoe kan ik het besturingssysteem opvragen binnen Inno setup versie 5.1.5 omdat ik afhankelijk van het besturingssysteem bij de kopieeractie van het juiste XLA bestand hier rekening mee moet houden naar de map waar de XLA bestanden standaard worden bewaard in Excel. Ik heb een XLA bestand voor Windows 98 en een voor Windows 2000/XP. Er moet dus een soort if then constructie komen zoals hieronder uitgelegd. IF besturingssysteem W95/W95/WNT4/ME Then kopieeractie XLA voor W95/W98/WNT4/ME naar xla map in Excel ELSE kopieeractie XLA voor W2000/XP naar xla map in Excel ENDIF En hoe kan ik tenslotte het XLA bestand actief maken binnen Excel via Inno setup script als invoegtoepassing. Wie kan mij behulp zijn bij een van de vragen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2005 [quote:672f6e164b="nicwilms"]Hoe kan ik een Excel addin eindigend op de extensie xla automatisch laten kopieren met behulp van Inno setup en daarna de invoegtoepassing binnen Excel automatisch actief maken? Ik zal verder op de vraagstelling in 3 deel nader uiteenzetten. Onder Office 97 worden in de map C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Biblio standaard de addin's bewaart. Onder de engelstalige versie van Office onder C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Library Onder nieuwere versie van Excel staan de addin's weer op een iets andere plek. Ik gebruik Inno setup versie 5.1.5 Wie kan me behulpzaam zijn bij het opvragen uit de registry waar Excel.exe geïnstalleerd is. Hoe kan ik het besturingssysteem opvragen binnen Inno setup versie 5.1.5 omdat ik afhankelijk van het besturingssysteem bij de kopieeractie van het juiste XLA bestand hier rekening mee moet houden naar de map waar de XLA bestanden standaard worden bewaard in Excel. Ik heb een XLA bestand voor Windows 98 en een voor Windows 2000/XP. Er moet dus een soort if then constructie komen zoals hieronder uitgelegd. IF besturingssysteem W95/W95/WNT4/ME Then kopieeractie XLA voor W95/W98/WNT4/ME naar xla map in Excel ELSE kopieeractie XLA voor W2000/XP naar xla map in Excel ENDIF [/quote:672f6e164b] Heb je dit geverifieerd? Want over het algemeen geldt de volgende opsplitsing: - W95/W98/ME en - WNT4/W2000/XP http://jrsoftware.org/isfaq.php#difffiles [quote:672f6e164b="nicwilms"] En hoe kan ik tenslotte het XLA bestand actief maken binnen Excel via Inno setup script als invoegtoepassing. Wie kan mij behulp zijn bij een van de vragen?[/quote:672f6e164b] [url=http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q291392]INFO: Excel COM Add-ins and Automation Add-ins[/url] In Innosetup kun je ook Innerfuse pascal-scripts schrijven (ofwel programmeren.) om je setup naar smaak aan te passen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2005 Bedankt voor de reacties, inmiddels heb ik het met Pascal Scripting en gebruik van COM kunnen oplossen. Ik moet zeggen dat ik gecharmeerd ben van de mogelijkheden van Innosetup ondanks dat ik nooit in Pascal geprogrammeerd had. De vele voorbeeld scripts inclusief Pascal COM aanroep maakten duidelijk wat er allemaal mee kan. Inderdaad heb je normaal de splitsing 95/98/me en nt4/2000/xp. In dit geval ging dit niet op als gevolg van gebruikmaking van Visual Foxpro ODBC toegang vanuit Excel in het XLA bestand voor het laden van een DAO library. Vreemd genoeg moet ik in de Excel Addin voor nt4 en 95/98/me een andere DAO library gebruiken als de DAO library voor 2000/xp. Vond dit zelf ook raar maar goed dit werkt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen