anoniem Geplaatst: 27 augustus 2005 Delen Geplaatst: 27 augustus 2005 Hallo mensen, Ik zou graag willen weten wat de API's van een programma zijn, hoe kan ik daar achter komen?? Ik heb [Visual Basic?] voor de titel gezet omdat ik niet weet of dat in Visual Basic kan of dat dat gewoon voor alle talen hetzelfde is. Alvast bedankt, Minomage! [i:1a4cd92303]Edit: paar spelfouten[/i:1a4cd92303] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2005 Hallo Minomage29, Ik begrijp je vraag niet helemaal. Op de site van MS (MSDN) staan alle DLL's die Windows gebruikt beschreven. Je kunt ze in Visual Basic (of Liberty Basic) aanroepen. We zeggen dan dat Visual Basic API (application programming interface) functionaliteit bezit. Dat is vast ook mogelijk in andere talen. Een DLL bevat uit een reeks aparte functies. Die kun je elk apart aanroepen als je programmeer taal dat toe laat. In Liberty Basic open je een DLL file en zegt dan CALLDLL (met de benodigde parameters) Liberty Basic kan dus ook DLL's van derden (niet MS) aanroepen als ze maar aan de regels van MS voldoen. De parameters van de honderden DLL's zijn op de MSDN site beschreven. Je kunt je eigen DLL maken. De vorm en regels komen van zo gezegd van MS. Het kan in C. Dat is wat ik ervan begrijp. Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2005 Volges mij heb ik niet helemaal begrepen wat API is :o . Ik bedoel de "memory adresses" zoals het op een andere site genoemd word, dus ik wil gegevens uit een ander programma (in dit geval een spel, level enzo dus) in mijn eigen programma gebruiken. Ik heb de source code van het programma maar het spel waar heb voor gemaakt is heeft ondertusse een update gehad dus de "memory addresses" kloppen niet meer. de adressen zien eruit als: [code:1:20d21d6fa1]Public Const adrLvl = &H49D018[/code:1:20d21d6fa1] Dat is het "memory address" van het lvl (die hier dus adrLvl heet) Ik hoop dat het nu duidelijker is Bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2005 Weet echt niemand dit?? ik heb alleen de memory addresses van voor de update, maar de nieuwe niet.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 Met een debugger single-steppen en dan kijken welke geheugen locaties gebruikt worden. Ben je waarschijnlijk wel een poosje zoet mee 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 Bedankt, weet iemand een mooie plaats om SoftIce te downloaden?? ik heb zelf al veel gezocht maar ik vind niet veel... de downloads starten nooit bij mij... ik heb t al bij 3 browsers geprobeert. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 [quote:5f8f4e217c="MinoMage29"]Bedankt, weet iemand een mooie plaats om xxxxxxx te downloaden?? ik heb zelf al veel gezocht maar ik vind niet veel... de downloads starten nooit bij mij... ik heb t al bij 3 browsers geprobeert.[/quote:5f8f4e217c] [url=http://www.ollydbg.de/]OllyDbg[/url] [url=http://www.google.nl/search?q=ida+pro+freeware&start=0]IDA Pro Freeware version[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen