Ga naar inhoud

[Visual Basic?] API van programmas opvragen

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Minomage29, Ik begrijp je vraag niet helemaal. Op de site van MS (MSDN) staan alle DLL's die Windows gebruikt beschreven. Je kunt ze in Visual Basic (of Liberty Basic) aanroepen. We zeggen dan dat Visual Basic API (application programming interface) functionaliteit bezit. Dat is vast ook mogelijk in andere talen. Een DLL bevat uit een reeks aparte functies. Die kun je elk apart aanroepen als je programmeer taal dat toe laat. In Liberty Basic open je een DLL file en zegt dan CALLDLL (met de benodigde parameters) Liberty Basic kan dus ook DLL's van derden (niet MS) aanroepen als ze maar aan de regels van MS voldoen. De parameters van de honderden DLL's zijn op de MSDN site beschreven. Je kunt je eigen DLL maken. De vorm en regels komen van zo gezegd van MS. Het kan in C. Dat is wat ik ervan begrijp. Abcott
Link naar reactie
Volges mij heb ik niet helemaal begrepen wat API is :o . Ik bedoel de "memory adresses" zoals het op een andere site genoemd word, dus ik wil gegevens uit een ander programma (in dit geval een spel, level enzo dus) in mijn eigen programma gebruiken. Ik heb de source code van het programma maar het spel waar heb voor gemaakt is heeft ondertusse een update gehad dus de "memory addresses" kloppen niet meer. de adressen zien eruit als: [code:1:20d21d6fa1]Public Const adrLvl = &H49D018[/code:1:20d21d6fa1] Dat is het "memory address" van het lvl (die hier dus adrLvl heet) Ik hoop dat het nu duidelijker is Bedankt
Link naar reactie
[quote:5f8f4e217c="MinoMage29"]Bedankt, weet iemand een mooie plaats om xxxxxxx te downloaden?? ik heb zelf al veel gezocht maar ik vind niet veel... de downloads starten nooit bij mij... ik heb t al bij 3 browsers geprobeert.[/quote:5f8f4e217c] [url=http://www.ollydbg.de/]OllyDbg[/url] [url=http://www.google.nl/search?q=ida+pro+freeware&start=0]IDA Pro Freeware version[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...