Ga naar inhoud

Delphi naar C++

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben bezig om een stuk code die ik ooit in delphi heb gemaakt naar C(++) te vertalen het lukt alleen totaal niet. Zou iemand mij kunnen helpen of een URl geven waar dit goed uitgelegd wordt? In delphi ziet het er zo uit (is niet alles maar als dit lukt, lukt de rest denk ik ook wel): [code:1:58d23a3aa1] function PP_IsRunning(): boolean; var V: Variant; begin Result := true; try V := GetActiveOleObject('PowerPoint.Application'); except Result := false; end; end; function PP_HasPresentationOpen(): boolean; var V: Variant; begin Result := false; if(PP_IsRunning) then begin V := GetActiveOleObject('PowerPoint.Application'); if(V.Presentations.Count > 0) then Result := true; end; end; [/code:1:58d23a3aa1] Ohja, ik programmeer in Bloodshed Dev-C++ en dit heb ik al: [code:1:58d23a3aa1] CLSID idMsDev; HRESULT hr = ::CLSIDFromProgID (L"PowerPoint.Application", &idMsDev); if (FAILED (hr)) MessageBox(0,"", "Couldn't convert prog id to class id", MB_ICONINFORMATION); SObject obj (idMsDev, true); SObjFace<IApplication, &IID_IApplication> app (obj); app->ActivePresentation->SlideShowSettings->Run; [/code:1:58d23a3aa1] Ik had ergens gezien dat SObject gebruikt moest worden maar dit compileert niet ik heb de volgende includes: [code:1:58d23a3aa1] #include <windows.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> [/code:1:58d23a3aa1] Wat ik dus wil is OLE object gebruiken om Powerpoint te besturen. (Een goede tutorial voor C is ook goed, want ook die kreeg ik niet gevonden :)). Alvast bedankt, Marcel van Leeuwen
Link naar reactie
Misschien handig om de compiler en/of linker foutmeldingen te geven. Ik ben overigens geen C++ programmeur, dus kan je niet verder helpen met de fijnere details. [url=http://www.google.co.za/search?hl=en&q=CLSIDFromProgID+example&meta=]Google op CLSIDFromProgID example[/url] In een MS voorbeeld staat dit: &amp;clsid . Als je niet bekendbent met HTML: Dit moet dus &clsid voorstellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...