Ga naar inhoud

Programmeer talen

anoniem

Aanbevolen berichten

Je kan er mee debuggen. Zo krijg ik op je vraag al 7 syntax errors :P Ik gebruik VB om losse Windows-applicaties mee te maken, VB-script om webscripts te maken, VBA om uitbreidingen/macro's voor veelgebruikte taken op Word/Access te maken en Visual C om plugins voor Framemaker (DTP-programma) te maken. Ik werk veel met ADO icm databases.
Link naar reactie
BASIC staat voor Beginners All-purpose Symbolic Instruction Code. Eenvoudig om Windows mee te programmeren. C is een taal waarin vele DLL's (de bouwstenen van Windows) geschreven zijn. Taai maar uiteindelijk..... Delphi ... enz. enz. Alle talen zijn er op de eerste plaats op gericht om Window programma's te maken. Je vraag zal hier op dit forum doen een richtingen doen ontstaan... Ik pas. Abcott
Link naar reactie
als de server een Linux server is kanje misschien is kijken voor een C++ programmatje [quote:5c27109799="abcott"]Alle talen zijn er op de eerste plaats op gericht om Window programma's te maken.[/quote:5c27109799] sinds wanneer is brainfuck gemaakt om windows programma's te maken ([url]http://en.wikipedia.org/wiki/Brainfuck[/url] en C++ (tuurlijk, de visual dingen zijn idd om windows programmas te maken... maar gewone C++, geschreven in een kale platte text editor zoals VIM... ik dacht niet dat dat gericht is op windows programma's) BASIC is inderdaad een programmeertaal die sterk verwant is met windows...
Link naar reactie
BASIC heeft ook al weer helemaal niets met Windows te maken. Het is ontwikkeld in 1964, voor er uberhaupt ook nog maar iets als een PC of MS-DOS bestond (ca. 1980). Was Bill Gates toen al uit de luiers? Ik neem aan dat je echter Visual Basic bedoelt? Dat is wel puur gericht op windows. http://www.fys.ruu.nl/~bergmann/history.html
Link naar reactie
Er is op dit forum geen plaats om dergelijke discussies te voeren. De maker van Liberty Basic, Carl Gundel, heeft een BLOG [url]http://basicprogramming.blogspot.com/[/url] waar dat wel kan. Carl heeft Basic uitgebreid zodat je daarmee Windows kan programmeren zonder een nieuwe programmerings-filosofie te adopteren. Een principe van Basic is dat het voor Beginners eenvoudig moet zijn. Omdat MicroSoft de geheimen van vele DLL's voor zichzelf houdt, moet LB het hebben van de mogelijkheden die MS zelf met Visual Basic biedt. Eerst een voorbeeld: PRINT "HALLO WERELD" Run en je hebt je eerste eigen programma geschreven. of met vensters: OPEN "..." for graphics as #main #main "| HALLO WERELD" Run en je hebt je eerste eigen Windows programma geschreven. Abcott.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...