anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 Ik zie vaak dat mensen praten dan over basic dan over C++ dan over delphi kunnen jullie ze ff neer zette met wat eigenschappen bijv. met wat je er mee kan doen etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 Je kan er mee debuggen. Zo krijg ik op je vraag al 7 syntax errors :P Ik gebruik VB om losse Windows-applicaties mee te maken, VB-script om webscripts te maken, VBA om uitbreidingen/macro's voor veelgebruikte taken op Word/Access te maken en Visual C om plugins voor Framemaker (DTP-programma) te maken. Ik werk veel met ADO icm databases. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 BASIC staat voor Beginners All-purpose Symbolic Instruction Code. Eenvoudig om Windows mee te programmeren. C is een taal waarin vele DLL's (de bouwstenen van Windows) geschreven zijn. Taai maar uiteindelijk..... Delphi ... enz. enz. Alle talen zijn er op de eerste plaats op gericht om Window programma's te maken. Je vraag zal hier op dit forum doen een richtingen doen ontstaan... Ik pas. Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2005 Ik denk dat je beter een andere vraag kunt stellen. Namelijk, geef aan wat je ermee wilt gaan doen, en vraag dan wat daarvoor een geschikte taal is. Kennisnivo en bereidheid tot studeren is wellicht ook niet oninteressant. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 [quote:e401ed8204="abcott"].... Alle talen zijn er op de eerste plaats op gericht om Window programma's te maken.[/quote:e401ed8204]Toen Bill nog 'in de luiers lag', waren er al programmeer talen. Dus hoe kunnen die er in de eerste plaats op gericht zijn om Windows programma's te maken :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2005 Ja, toen..... tegenwoordig..... Ik heb het opgegeven. I can't beat him. Abcott. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2005 Apple Macintosh Unix en aanverwanten Alle embedded applicaties, zoals in TV, gsm, auto electronica, wasmachines, medische electronica etc Lijkt er een beetje op dat Bill in de minderheid is :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2005 [quote:4dc9003eec="Wim Sturkenboom"]Lijkt er een beetje op dat Bill in de minderheid is :wink:[/quote:4dc9003eec]Wil jij een ban? Een beetje een moderator beledigen! ;) Anyways: Microsoft heeft tegenwoordig ook allerlei embedded dingen hoor, zelfs voor in auto's (al vind ik dat wat link ;)). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2005 mmm wil programma maken die internet verbinding maakt met servers (gaming servers) Namelijk een ip banning systeem, dat je via daar ip's kan in vullen en bannen maar dan ook deleten en met comments enzo en natuurlijk pass beveiliging (maar dat kan ik al wel) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 als de server een Linux server is kanje misschien is kijken voor een C++ programmatje [quote:5c27109799="abcott"]Alle talen zijn er op de eerste plaats op gericht om Window programma's te maken.[/quote:5c27109799] sinds wanneer is brainfuck gemaakt om windows programma's te maken ([url]http://en.wikipedia.org/wiki/Brainfuck[/url] en C++ (tuurlijk, de visual dingen zijn idd om windows programmas te maken... maar gewone C++, geschreven in een kale platte text editor zoals VIM... ik dacht niet dat dat gericht is op windows programma's) BASIC is inderdaad een programmeertaal die sterk verwant is met windows... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 BASIC heeft ook al weer helemaal niets met Windows te maken. Het is ontwikkeld in 1964, voor er uberhaupt ook nog maar iets als een PC of MS-DOS bestond (ca. 1980). Was Bill Gates toen al uit de luiers? Ik neem aan dat je echter Visual Basic bedoelt? Dat is wel puur gericht op windows. http://www.fys.ruu.nl/~bergmann/history.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 ik dacht dat BASIC lang geleden samen kwam met dos ed daarmee dat ik dacht dat het er nogal veel mee te maken had. Sorry voor een foutje van mijn kant :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 Tafelpoot, Je hebt gelijk. Basic (Visual Basic) is een taal om Windows mee te programmeren. Maar Basic was een taal voor BEGINNERS. Er is tegenwoordig nog maar een één zeer eenvoudige beginnerstaal om Windows te programmeren. Liberty Basic. Abcott. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 [quote:2291967651="abcott"]Er is tegenwoordig nog maar een één zeer eenvoudige beginnerstaal om Windows te programmeren. Liberty Basic.[/quote:2291967651]Krijg jij een deel van de royalties of zo? :-? Kom eens met argumenten in plaats van alleen roepen dat dat "Liberty Basic" zo geweldig is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 Er is op dit forum geen plaats om dergelijke discussies te voeren. De maker van Liberty Basic, Carl Gundel, heeft een BLOG [url]http://basicprogramming.blogspot.com/[/url] waar dat wel kan. Carl heeft Basic uitgebreid zodat je daarmee Windows kan programmeren zonder een nieuwe programmerings-filosofie te adopteren. Een principe van Basic is dat het voor Beginners eenvoudig moet zijn. Omdat MicroSoft de geheimen van vele DLL's voor zichzelf houdt, moet LB het hebben van de mogelijkheden die MS zelf met Visual Basic biedt. Eerst een voorbeeld: PRINT "HALLO WERELD" Run en je hebt je eerste eigen programma geschreven. of met vensters: OPEN "..." for graphics as #main #main "| HALLO WERELD" Run en je hebt je eerste eigen Windows programma geschreven. Abcott. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 Oh handig: Configure "Router" for webserver as #main #main "open ports" Zijn we van alle postings in aanleg en installatie verlost :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 [quote:63ca115da7="Bill Gates"]Krijg jij een deel van de royalties of zo? :-?[/quote:63ca115da7] Ik ben bereid hier een cursus voor (L)Basic beginners te geven. Royalties.... evenveel als bij Liberty Basic. .. en ik heb al zo weinig vrije tijd (drukke baan). Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 [quote:03732f4d79="Paulus"]Oh handig: Configure "Router" for webserver as #main #main "open ports" Zijn we van alle postings in aanleg en installatie verlost :P[/quote:03732f4d79] Helaas, je moet eerst nog een CALL KERNEL32 doen en WINSOCK32.DLL openen. :D Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 Oh lama dan, dan krijgen we weer vragen in de trant van "als ik op winsock32.dll dubbelklik, dan opent ie niet" en dan moeten we weer uitleggen dat je dat in config.sys moet doen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2005 Kom, kom...ITer. Hebben jullie het al met de nieuwste SHELL geprobeert? Wij hebben het net op onze AS/400 geinstalleerd. Abcott. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen