anoniem Geplaatst: 25 juni 2005 Delen Geplaatst: 25 juni 2005 Hey, Ik ga een draadloze afstandbediening maken. Vooral om vanuit de tuin winamp t besturen, het leek me echter ook wel grappig om wat info van m'n pc te laten zien. Paar dingetjes die ik al heb: uptime, cpu- en geheugengebruik, vrije ruimte op de harde schijven. Ik wil kunnen zien hoe het staat met m'n torrent-downloads. Omdat BitTornado dit niet vrijwillig geeft, dacht ik dat je alle info wel kon stelen van het bittornado formulier. Kan dit, waarmee doe je dit en waarop zou ik kunnen met onze grote vriend? Danku! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juni 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juni 2005 Je kunt wel het geheugen van andere programma's lezen, maar dan gaat het om ruwe geheugenblokken waarbij je een waarde leest op een bepaald adres. Ik denk dat het heel moeilijk wordt om hele lijsten uit een programma te lezen. Ik ken BitTornado niet, maar wellicht kun je configuratiebestanden van BitTornado uitlezen. In de downloadmap van BitTornado kan je zien hoe groot het gedownloade bestand al is. Als je dit een minuutje bijhoudt kan je de snelheid aardig bepalen. Uit de configuratie van BitTornado kan je de totale grootte van het bestand opvragen. Het is wat omslachtig, maar lijsten uit andere programma's inlezen is een stuk moeilijker en riskanter. Succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2005 Enige 'nette' manier om data uit te wisselen tussen programma's is als je gebruik maakt van ActiveX/COM-objecten. Voor voorbeelden hoef je maar te kijken naar de componenten die MS Office aansturen die bij Delphi geleverd worden. Iets lastiger is het gebruiken van Windows-API om het venster van het programma op te sporen. Met heel veel geluk kun je dan ook enkele van de controls bekijken, maar dan ben je echt afhankelijk van een specifiek programma. Aan de andere kant kun je gewoon je eigen bittorrent-client schrijven die gewoon in je eigen pakket opnemen. BitTornado heeft op dat punt sources in Python beschikbaar. (http://bittornado.com ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Waarom niet gewoon een TCP/IP server in de ene EXE bakken en een client in de andere? Kun je via simpel TCP/IP lekker data uitwisselen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2005 Als je het topic had gelezen wist je dat het om een bestaand programma gaat en niet een eigen programma. Bovendien is COM dan een nettere manier op een Windows platform als het om lokale programma's gaat. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen