anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Hallo, Weet iemand hoe ik in xp pro sp2 dmv een batchbestand mijn recent files deleten kan? Met deltree /y "%USERPROFILE%\Recent\*.*" werkt het niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Probeer crapcleaner eens. http://www.ccleaner.com/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Hallo Gerben, Dat bedoel ik niet. Ik heb een batchbestand waar meer in staat dan alleen deze regel. Dit werkte altijd prima op windows 2000 maar nu, op xp pro, werkt deze regel niet meer. De rest van het batchbestand wel. Het is echter geen batchbestand dat dient om de computer op te schonen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Hmm, zo te zien bestaat het commando deltree niet meer in xp. Maar ik denk dat het met del toch wel moet kunnen. del /q "%USERPROFILE%\Recent\*.*" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Deltree kun je van een ouder systeem kopieren. Het werkt dan nog steeds. Del kan geen mappen (met inhoud) verwijderen. Deltree kan dit wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 Probeer "rd" eens Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 rd verwijdert alleen lege mappen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 kan je niet iteratief werken? (map binnen gaan, inhoud verwijderen (en als er een map in de map zit eerst deze map leegmaken en deze verwijderen(als hier een map in zit....)) ik weet niet of dit mogelijk is in een batch bestand. maar het lijkt me een methode die moet werken (natuurlijk is ze niet echt performant) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 [quote:9780a6db85="Peter_C"]rd verwijdert alleen lege mappen.[/quote:9780a6db85]Germ en ik maar "RD" gebruiken :lol: :lol: :lol: [code:1:9780a6db85]C:\WINNT>help rd Removes (deletes) a directory. RMDIR [/S] [/Q] [drive:]path RD [/S] [/Q] [drive:]path /S Removes all directories and files in the specified directory in addition to the directory itself. Used to remove a directory tree. /Q Quiet mode, do not ask if ok to remove a directory tree with /S[/code:1:9780a6db85] Daar staat volgens mij toch iets van "files" in :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2005 en wat als je deltree.exe van een ander windowssysteem plukt en in je windowsmap bij de andere dos-opdrachten zet....?! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 Met del "%USERPROFILE%\Recent\*.*" lukt het wel. Alleen moet ik dan bevestigen. Dat kan ik niet doen d.m.v. del /y want dat werkt niet. Hoe kan ik dit nu voor mekaar krijgen. Remove directory is in dit geval geen optie. Deltree /y zou toch mogelijk moeten zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 Tadaa:[code:1:618092a5f5]rd /s /q "%USERPROFILE%\Recent\*.*"[/code:1:618092a5f5] Met 'HELP' en '/?' zou je zelf ook een eind gekomen zijn.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 Ik gaf dit aan: del /q "%USERPROFILE%\Recent\*.*" De q staat voor quiet, en zou zonder bevestiging moeten deleten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2005 Sorry Gerben, de /Q had ik helemaal over het hoofd gezien maar, da's idd de oplossing. Thanks to everyone :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen