Ga naar inhoud

Today in C#

Aanbevolen berichten

Bedoel je [url=http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemdatetimeclasstodaytopic.asp]dit[/url]? [code:1:4a9a6e7737]System.DateTime.Today[/code:1:4a9a6e7737] moet het volgens mij doen [edit]Haakjes achter Today zijn niet nodig, en nog een [url=http://www.geekpedia.com/tutorial98_Using-the-DateTime-object.html]tutorial[/url][/edit]
Link naar reactie
Ah Wiep: je wordt verstandig ;) Anyways: de compiler geeft een prima antwoord, je kan natuurlijk niet een object van het type "DateTime" aan de Text property van een textbox toevoegen, die verwacht immers eens object van het type "string". Oftewel: je moet hem type-casten of de "ToString" methode gebruiken zoals "meneer_ed" aangeeft...
Link naar reactie
textbox.Text = System.DateTime.Now; werkt niet textbox.Text = System.DateTime.Now.toString werkt niet textbox.Text = (string)System.DateTime.Now; werkt niet Beste Bill, ik vind het altijd erg vervelend als iemand mij vertelt wat NIET werkt. Ik vroeg namelijk om iets wat wel werkt. Dus a.u.b. een werkend voorbeeld. Dat schiet tenminste op. ps. Ik ben net begonnen met C# dus een beetje hulp op details zo ik op prijs stellen.
Link naar reactie
[quote:1a7733c756="meneer_ed"]Dan ga ik nu meteen naar huis om het uit te zoeken :wink: [edit]Nog niet. :wink: Probeer dit eens: [code:1:1a7733c756] Textbox.Text = System.DateTime.Today.ToString(); [/code:1:1a7733c756][/quote:1a7733c756] Werkt!! Hartstikke bedankt En zo: Textbox.Text = System.DateTime.Today.ToString("dd/MM/yyyy"); is het nog beter want ik wil alleen de datum en niet de tijd erachter. :D Inmiddels ben ik er achter gekomen dat: Textbox.Text = System.DateTime.Today.ToString() en Textbox.Text = System.DateTime.Now.ToString() beide gewoon perfect werken. Mijn probleem is dat ik met een Beta VS2005 werk. Code die hoort te werken werkt gewoon niet. Een uur later werkt het prima. Dan raak ik in de war en snap ik er niets meer van. Ik doe het dus goed maar mijn ontwikkelomgeving werkt gewoon niet mee. Maar daar was ik al achter, en nu weet ik het gewoon zeker. Daarom zal ik hier maar geen vragen meer stellen. :lol:
Link naar reactie
[quote:8cda118a75="Wiep Corbier"] Werkt!! Hartstikke bedankt [/quote:8cda118a75] Graag gedaan. Ik had natuurlijk nog moeten melden dat C# case-sensitive is.. [quote:8cda118a75="Wiep Corbier"] En zo: Textbox.Text = System.DateTime.Today.ToString("dd/MM/yyyy"); is het nog beter want ik wil alleen de datum en niet de tijd erachter. :D [/quote:8cda118a75] En die wist ik nog niet (ook nog niet nodig gehad :wink:) Zo leren we allemaal weer wat meer..
Link naar reactie
[quote:07e8189e22]Ik had natuurlijk nog moeten melden dat C# case-sensitive is.. [/quote:07e8189e22] Yep, dat wist ik gelukkig al want anders kun je ook daarmee mooi uren lopen zoeken :D Eh, ik heb twee handleidingen van elk meer dan 500 pagina's waarvan ik slechts op een kwart ben. Dus ik heb nog even te gaan.
Link naar reactie
[quote:a8b30977ac="Wiep Corbier"]Eh, ik heb twee handleidingen van elk meer dan 500 pagina's waarvan ik slechts op een kwart ben. Dus ik heb nog even te gaan.[/quote:a8b30977ac] Veel succes. Ik ben zelf bezig met (het zoeken naar tijd om te studeren voor) het MCP examen Web applicaties met C# :o
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...