Ga naar inhoud

overnemen gegevens van ander werkblad

Aanbevolen berichten

ik heb in werkblad adres adressen staan die zijn gekodeerd. Op werkblad route staan deze kodes ook maar met namen van mensen die dit gaan lopen vraag: hoe kan ik vai de kodes de namen van de lopers achter het adres krijgen? in adres staat de kode op g in route staat de kode op a. ik werk met excel 2003
Link naar reactie
Het is de bedoeling dat het volledige adres van de loper naast het adres wordt geplaatst. in adres moeten in kolom K t/m T de gegevens komen van de lopers die in route staan aonder de kolommen B t/m K. Dit zou mogelijk via de kode moeten kunnen die ze gemeenschappelijk hebben? Ik heb iets gehoord van vulgrepen, maar diegene waar ik dat van heb wist niet hoe dat in elkaar zat.
Link naar reactie
Vulgrepen zijn gemakkelijk om formules e.d. te kopieren. Maar in dit geval zou ik toch gaan voor verticaal zoeken. De gegevens staan op het werkblad ROUTE in de kolommen A t/m K (a= is de code) Ze moeten geplaats worden in het werkblad adres in de kolommen K t/m T. Op dit blad staat staat de kode in kolom G. Ervan uit gaande dat rij 1 je kolomtitels zijn komt het eerste record in rij 2 De formule voor cel K2 wordt dan: =VERT.ZOEKEN($G2;route!$A:$K;2;ONWAAR) de formule voor cel L2 = =VERT.ZOEKEN($G2;route!$A:$K;3;ONWAAR) de formule voor cel M2 = =VERT.ZOEKEN($G2;route!$A:$K;4;ONWAAR) etc. tot cel T2 =VERT.ZOEKEN($G2;route!$A:$K;11;ONWAAR) De cellen K2 t/m T2 vervolgens selecteren en kopieren naar beneden. Eventueel via de vulgreep, dit is het kleine zwarte blokje rechtsonderaan een cel. Als je daar op klikt met de linker muisknop en vervolgend de muis naar beneden sleept dan kopieer je de celinhoud.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...