anoniem Geplaatst: 11 mei 2005 Delen Geplaatst: 11 mei 2005 Ik wilde dus voor DOS een keuze menu maken, ik meen dat dat qbasic is tog, waar je dan in schrijft? Ik had vroeger zo'n menu-tje voor al mn games, maar ben vergeten hoe dat ook al weer zat, want een vriend had dat voor me gemaakt. Het is de bedoeling dat ik een scherm voor me krijg met een overzicht van mijn games met een letter, of cijfer, ervoor, en dat je dan door die letter of dat cijfer in te toetsen het spel start. Oja, en het moet ook een functie hebben om het menu af te sluiten :) Het word dan een .bat file. Ik heb al op internet gezocht, maar ik kan niet echt een tutorial of een voorbeeld vinden. Als iemand mij OF een goede tutorial hiervoor of een voorbeeldje kan geven zou ik daar zo blij als een kind mee zijn :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2005 Is [url=http://dos.rsvs.net/index1.htm]dit[/url] iets wat je blij maakt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 mei 2005 Hey bedankt, ik ben nu een stuk verder. Ik heb nu echter een nieuw probleempje :) Ik heb het volgende gemaakt: CLS @ECHO OFF TYPE MENU.TXT CHOICE /C:1,2,3 Maak uw keuze IF ERRORLEVEL 3 GOTO MK3 IF ERRORLEVEL 2 GOTO PINBALL IF ERRORLEVEL 1 GOTO DIGGER :MK3 CD\ CD MK3 MK3.EXE CD.. GOTO END :PINBALL CD\ CD PINFAN PINBALL.EXE GOTO END :DIGGER DIGGER.EXE GOTO END :END Maar als ik nu op 1 druk, start ie wel Digger, maar als ik op 2 druk start ie MK3 ipv PINBALL.... Als ik 3 druk start ie wel weer gewoon mk3... ik snap er nix meer van :-? Waar zit nou tog de fout in mn menutje :) Iemand id-en hierover? :) Btw, ik heb ff ECHO OFF weggehaald, en ik zie nu dat als ik 2 druk, hij inderdaad ERRORLEVEL 3 invult, en dus MK3 opstart.. hoe kan dat nou? :S Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2005 Ohw, iemand heeft er voor me naar gekeken, het bleek dat de komma's wegmoesten dussen de cijfers... dus op de website stond n klein foutje ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen