Ga naar inhoud

[VBA Outlook] Probleem met radiobuttons

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb het volgende probleem: In een formulier (class: IPM.Note) wil ik 2 keuzerondjes opnemen. Veld is bij beiden Keuze 1, met in eigenschappen de volgende waarden: Naam: Optionbutton 1, Optionbutton 2 Bijschrift: Goedgekeurd, Afgekeurd Type: Ja/Nee Waarde: OptionButton1, OptionButton2 De beide keuzerondjes zijn opgenomen in een groepsvak, er zijn verder geen keuzerondjes in mijn formulier. Het probleem is dat als ik het formulier uitvoer en een van de keuzes aanvink, er keurig een rondje komt. Als ik het formulier verzend, is het rondje verdwenen en zijn beide keuzes leeg. Ik gebruik geen code, alleen de standaard mogelijkheden als je in Outlook kiest voor Formulier ontwerpen. Ik heb al zitten spelen met de waarden, maar ik krijg steeds hetzelfde resultaat: niets dus. Iemand een idee? Alvast bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
Hallo Ruud, 1. Welke versie outlook gebruik je? 2. Voor Waarde is toch alleen True/False te kiezen? Ik begrijp niet hoe je de optiebuttons kunt kiezen. 3. Heb je de gegevensbron (ControlSource) ergens mee verbonden? Deze levert de waarde van het vakje. Wil je hier commentaar op geven? Dan kan ik (en anderen) verder meedenken :roll: . Groeten, Maarten.
Link naar reactie
Ik gebruik Outlook 2000. Ik ben ondertussen al een stukje verder: Ik heb als binding een veld dat Ja/nee heet aangemaakt, en dit veld is van het type Tekst. Daar zat mijn fout: ik had het aangemerkt als Ja/nee veld en dat schijnt dus niet te horen. (zie: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;290652&). M Mijn probleem is nu de validatie van een veld dat ingevuld moet worden als er een bepaalde keus gedaan is (dus: kies je ja hoef je niets in te vullen, kies je nee wordt het veld reden een verplicht veld) Ik dacht dit simpel te kunnen op te lossen door in de validatieformule van het invulveld een IIf statement op te nemen (IIF(ja/nee=optionbutton1,,redenveld<>"") ofwel: als optionbutton 1 geselcteerd is doe je niets, anders mag redenveld niet leeg zijn. Om de een of andere reden springt de validatie heir overheen. Het klinkt misschien wat warrig, maar omdat ik niet in de code werk maar in de standaard ontwerpmodus van Outlook kan ik geen code copieren.... Ik hoop dat iemand een antwoord weet!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ruud, Ik heb vandaag voor het eerst de formulieren in Outlook gezien, dus kan ik niet het totaal goede antwoord geven. Maar ik vermoed dat je de IIF procedure moet interpreteren als: Als voorwaarde dan actie1 anders actie2. In jou poging zie ik geen actie, maar een voorwaarde waar een actie moet staan. Dus het moet iets worden als: IIF(Optionbutton1 and redenveld.text=0, actie-bij-waar, actie-bij-niet). Ik hoop dat je dit wat verder helpt, anders komt dit bericht weer bovenaan te staan en kunnen anderen hopelijk verder helpen. Groeten, Maarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...