anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Delen Geplaatst: 21 april 2005 Hallo, ik heb een vba progje in excel geschreven en nu wil ik excel opstarten zodat ik meteen het progje draai zonder dat ik de omgeving van excel zie. Kan zo iets? bv snelkoppeling naar excel met opstart param. Kan dit of moet ik een exe zien te compileren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 april 2005 Ik begrijp niet zo goed wat je wil bereiken, maar goed. Een voorbeeld: Een Excel-bestand, met 1 formulier (UserForm1), die moet worden geopend als het bestand wordt geopend. Excel moet hierbij dus verborgen worden. Bij het sluiten van het formulier moet Excel weer zichtbaar worden. In het Workbook_Open event (te vinden in de VBA Editor bij het object ThisWorkbook) zet je de volgende code: [code:1:537c28d926]Private Sub Workbook_Open() Application.Visible = False UserForm1.Show End Sub[/code:1:537c28d926] En in het Terminate event van het formulier zet je deze code: [code:1:537c28d926]Private Sub UserForm_Terminate() Application.Visible = True End Sub[/code:1:537c28d926] Bedoel je dit? [edit] Je kan je vba applicatie hiermee dus gewoon starten door het Excel-bestand te openen [/edit] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2005 Bedankt voor je rappe reactie. Dit was wat ik bedoelde, werk goed. bedankt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen