Ga naar inhoud

VBscript - Printer toevoegen

Aanbevolen berichten

Beste iedereen, Ik ben net begonnen om Vbscript onder de knie proberen te krijgen maar zoals je merkt lukt het nog niet zo goed :wink: Ik wil graag een script maken waar gebruikers een printernummer opgeven en dat deze dan automatisch wordt toegevoegd Er zou dan bijvoorbeeld in het script de locatie van de printserver \\Printserver\ staan en dan wordt het nummer dat ze invoeren er als het ware aangeplakt... kan dit? Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en anders hoor ik het wel Alvast bedankt
Link naar reactie
Ik heb inmiddels de oplossing al gevonden: ' VBScript to map a printer on a server using input from a user ' Robin Koorn April 2005. ' ****************************** Option Explicit Dim netPrinter, UNCpath1, UNCpath2, Naam Naam = InputBox("Voer hier uw printernummer in:", "Naam", "P") MsgBox"De volgende printer wordt toegevoegd: " &Naam UNCpath1 = "\\Printserver\" &Naam UNCpath2 = "\\Printserver\" &Naam Set netPrinter = CreateObject("WScript.Network") netPrinter.AddWindowsPrinterConnection UNCpath1 Set netPrinter = CreateObject("WScript.Network") netPrinter.AddWindowsPrinterConnection UNCpath2 WScript.Echo "De volgende printers zijn toegevoegd : " & UNCpath1 & _ " en de " & UNCpath2 WScript.Quit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...