anoniem Geplaatst: 11 april 2005 Delen Geplaatst: 11 april 2005 Hallo mensen, Mijn Java kennis is niet optimaal en bij het porten van een Delphi applicatie naar Java (wat verder prima lukt) stuit ik op een probleem; Ik heb een plaatje (bmp, png, jpg, maakt niet uit) van 20 pixels hoog en 200 pixels breed. Nu wil ik deze image opslitsen in 10 frames van 20x20. Ik heb eindeloos zitten klooien met Image, Graphics en BufferedImage, maar ik krijg het niet voor elkaar. Heeft iemand misschien een idee? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2005 mag ik ff voor de duidelijkheid vragen welke ehm... hoe heet het.... dinges gebruikt. sorry kan er echt f fniet op komen -_- zo heb je AWT, Swing en nog een paar soorten.... (ze hebben allemaal zo hun eige functies in het behandelen van graphics :)) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2005 Ik dacht dat Swing was afgeleid van AWT? (JApplet in javax.swing is afgeleid van java.awt.Panel). In ieder geval die; AWT/Swing. Ik gebruik een JApplet om de boel te laten zien. - Fahr Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2005 [quote:a7972d357c="Fahr"]Ik dacht dat Swing was afgeleid van AWT? (JApplet in javax.swing is afgeleid van java.awt.Panel). In ieder geval die; AWT/Swing. Ik gebruik een JApplet om de boel te laten zien. - Fahr[/quote:a7972d357c] sommige dingen werken met Swing net iets anders dan in AWT :).. ik zal zo snel mogelijk ffies voor je kijken.. helaas ehbk alleen zondag pas tijd... :S Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2005 zoiets zou moeten werken in een subklasse van JFrame of JApplet [code:1:c1e7cd63da] public Image getStukje(Image bron, int x, int y, int w, int h) { ImageFilter cropfilter = new CropImageFilter(x,y,w,h); ImageProducer producer = new FilteredImageSource(bron.getSource(), cropfilter); return createImage(producer); } [/code:1:c1e7cd63da] die dan voor elke gewenste grootte dan telkens aanroepen, bijvoorbeeld voor de eerste 20x20 pixels: getStukje(mijnPlaatje, 0, 0, 20, 20); Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2005 Sorry voor de late reactie, ik had het even druk. Ik heb het getest en het werkt als een trein :D Dank je wel! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen