Ga naar inhoud

[Java] Image splitsen in frames

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Mijn Java kennis is niet optimaal en bij het porten van een Delphi applicatie naar Java (wat verder prima lukt) stuit ik op een probleem; Ik heb een plaatje (bmp, png, jpg, maakt niet uit) van 20 pixels hoog en 200 pixels breed. Nu wil ik deze image opslitsen in 10 frames van 20x20. Ik heb eindeloos zitten klooien met Image, Graphics en BufferedImage, maar ik krijg het niet voor elkaar. Heeft iemand misschien een idee?
Link naar reactie
[quote:a7972d357c="Fahr"]Ik dacht dat Swing was afgeleid van AWT? (JApplet in javax.swing is afgeleid van java.awt.Panel). In ieder geval die; AWT/Swing. Ik gebruik een JApplet om de boel te laten zien. - Fahr[/quote:a7972d357c] sommige dingen werken met Swing net iets anders dan in AWT :).. ik zal zo snel mogelijk ffies voor je kijken.. helaas ehbk alleen zondag pas tijd... :S
Link naar reactie
zoiets zou moeten werken in een subklasse van JFrame of JApplet [code:1:c1e7cd63da] public Image getStukje(Image bron, int x, int y, int w, int h) { ImageFilter cropfilter = new CropImageFilter(x,y,w,h); ImageProducer producer = new FilteredImageSource(bron.getSource(), cropfilter); return createImage(producer); } [/code:1:c1e7cd63da] die dan voor elke gewenste grootte dan telkens aanroepen, bijvoorbeeld voor de eerste 20x20 pixels: getStukje(mijnPlaatje, 0, 0, 20, 20);
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...