Ga naar inhoud

C++ builder [ ifstream ]

Aanbevolen berichten

Hoi. Ik heb een textbestandje met een regeltje aan nummers. Nu wil ik de regel in een Label krijgen zodra er op een knop word gedrukt. ifstream invoer; invoer.open ("C:\\bank.txt"); Label6 -> Caption = invoer; Die 3 regels heb ik nu bij de knop. Ik krijg alleen de fout 'cannot convert ifstream to AnsiString'. Ik denk dat ik iets ander invoer moete zetten, maar ik weet niet wat. iemand? greets
Link naar reactie
Volgens mij kan dit [code:1:9f385982eb]Label6 -> Caption = invoer;[/code:1:9f385982eb] niet. Als ik met ifstreams werk dan lees ik dat zo in: [code:1:9f385982eb]invoer >> Label6 -> Caption[/code:1:9f385982eb] Er zijn nog meer manieren om gegevens uit een ifstream te halen (zoals get of getline), zie voor meer informatie http://www.cplusplus.com/ref/iostream/ifstream/
Link naar reactie
Hmmz. neej werkt niet. ik heb even zitten kijken op de site die je mij gaf, daar staat het volgende voorbeeldje: [quote:4824ea2549]ifstream infile ("test.txt"); while (infile.good()) cout << (char) infile.get(); infile.close();[/quote:4824ea2549] dit is niet voor in de builder, maar in de builder zou het denk ik iets als dit zijn: [quote:4824ea2549] ifstream invoer ("D:\\bank.txt"); while (invoer.good()) Label4 -> Caption = invoer.get(); invoer.close(); [/quote:4824ea2549] Ik krijg hierbij geen errors, maar als output krijg ik -1 ;) terwijl in het textbestandje dit staat: 4444 6000 Volgens mij zit ik wel in de buurt.
Link naar reactie
Zet een knop en een memo op een form. // Includes #include <iostream> #include <fstream.h> Code voor de button: [code:1:67dcb75b69] fstream fsFile; char cbuffer[256]; try { fsFile.open( "tmp.txt", fstream::in ); if( fsFile.is_open() ) { fsFile.seekg(0, ios::beg); while( !fsFile.eof() ) { fsFile.getline (cbuffer,256); Memo1->Lines->Add(cbuffer); } } else ShowMessage("File not open"); } catch( ... ) { ShowMessage("Unknown Error"); } if( fsFile.is_open() ) fsFile.close(); } [/code:1:67dcb75b69] Hier staat het project in Borland 6: [url=http://pub.boerhout.mine.nu/fileInlezen.rar]LINK[/url]
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
wauw, ik heb zopas hetzoelfste probleem gehad..Ik hoop dat dit je verder helpt: [quote:973c8871ca]#include <fstream.h> char *_strRegels; ifstream invoer; invoer.open ("C:\\bank.txt"); getline(_strRegels,100) //de 100 die hier word gebruikt is enkel als voorbeeld (btw is aantal karakters) Label6->Caption = (AnsiString)_strRegels;[/quote:973c8871ca]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...