anoniem Geplaatst: 28 maart 2005 Delen Geplaatst: 28 maart 2005 jaja daar ben ik weer :lol: [code:1:a675fd92a0]// // conversion.cpp // converteert temperaturen van graden celsius // naar graden farenheid // #include <stdio.h> #include <iostream.h> int main(int nNumberofArgs, char* pszArgs[]) { // temperatuur in graden celsius invoeren int nCelsius; cout << "Graden in Celsius:"; cin >> nCelsius; // conversiefactor voor graden celsius // naar farenheid berekenen int nFactor; nFactor = 212 - 32; // conversie factor om waardem // van celsius om te zetten in farenheid int nFarenheid; nFarenheid = nFactor * nCelsius/100 + 32; //het resultaat op het beeldscherm tonen cout << "graden in farenheid is:"; cout <<nFarenheid; return 0; } [/code:1:a675fd92a0] als ik dit invoer dan sluit het zichzalf af nadat ik het nummerheb gegeven. wat moet je doen om te zorgen dat het antwoordt op het beeld blijft staan ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 je zou nog een cout dingetje kunnen plaatsen met "druk op een toets om bla bla bla" en daarachter een cin gevalletje. Nu moet je eerst op een toets drukken vordat het ding weg gaat. Wat ook veel gebruikt wordt is een getch of getc om een toetsaanslag op te wachten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 maart 2005 Zet na je code: ( voor return 0 ) [code:1:5cc4eff099] printf("\nDruk op een toets om af te sluiten\n"); getchar(); [/code:1:5cc4eff099] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 ik heb zo'n cout gevalletje gebruikt en dan staat er: [code:1:393446bfb3] ................ int afsluiten = 0 cout << "druk op een toets om af te sluiten"; cin >> afsluiten [/code:1:393446bfb3] nu heb ik de vraag dat ik wil dat je bijv a druk dat het programma stopt....hoe doe je dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2005 [code:1:6a39c0f3ca]................ char afsluiten = 'z'; while (afsluiten != 'a') { cout << "druk op 'a' om af te sluiten\n"; cin >> afsluiten }[/code:1:6a39c0f3ca] Hiervoor moet iemand wel op de 'a' en Enter drukken. Als je wilt dat alleen op 'a' drukken genoeg is moet het zo [code:1:6a39c0f3ca]................ while (cin.get() != 'a') { cout << "druk op 'a' om af te sluiten\n"; }[/code:1:6a39c0f3ca] Ik heb het niet getest, maar zo zou het moeten werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 waar staat die () voor? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2005 De () in cin.get() bedoel je? Get is een functie en bij een functie kun je argumenten meegeven tussen de haakjes. Sommige functies, zoals get, hebben geen argumenten nodig, maar dan moet je nog wel de haakjes opschrijven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2005 Uitleg wat er volgens mij gebeurt in je startpost. Je maakt een console applicatie die je vervolgens start vanuit je programmeer omgeving. Daartoe wordt een nieuwe 'shell' gestart waarin die applicatie draait. Als de applicatie klaar is wordt die shell weer afgesloten. Als je de applicatie direct draait vanuit een dosbox (ik ga er even van uit dat je Windows gebruikt) wordt het programma ook afgesloten maar de dosbox blijft staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2005 Of je plaatst voor je return: getch(); moet je ook ff de header conio.h includen: #include <conio.h> Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen