Ga naar inhoud

[c++]antwoordt laten zien

Aanbevolen berichten

jaja daar ben ik weer :lol: [code:1:a675fd92a0]// // conversion.cpp // converteert temperaturen van graden celsius // naar graden farenheid // #include <stdio.h> #include <iostream.h> int main(int nNumberofArgs, char* pszArgs[]) { // temperatuur in graden celsius invoeren int nCelsius; cout << "Graden in Celsius:"; cin >> nCelsius; // conversiefactor voor graden celsius // naar farenheid berekenen int nFactor; nFactor = 212 - 32; // conversie factor om waardem // van celsius om te zetten in farenheid int nFarenheid; nFarenheid = nFactor * nCelsius/100 + 32; //het resultaat op het beeldscherm tonen cout << "graden in farenheid is:"; cout <<nFarenheid; return 0; } [/code:1:a675fd92a0] als ik dit invoer dan sluit het zichzalf af nadat ik het nummerheb gegeven. wat moet je doen om te zorgen dat het antwoordt op het beeld blijft staan ?
Link naar reactie
[code:1:6a39c0f3ca]................ char afsluiten = 'z'; while (afsluiten != 'a') { cout << "druk op 'a' om af te sluiten\n"; cin >> afsluiten }[/code:1:6a39c0f3ca] Hiervoor moet iemand wel op de 'a' en Enter drukken. Als je wilt dat alleen op 'a' drukken genoeg is moet het zo [code:1:6a39c0f3ca]................ while (cin.get() != 'a') { cout << "druk op 'a' om af te sluiten\n"; }[/code:1:6a39c0f3ca] Ik heb het niet getest, maar zo zou het moeten werken.
Link naar reactie
Uitleg wat er volgens mij gebeurt in je startpost. Je maakt een console applicatie die je vervolgens start vanuit je programmeer omgeving. Daartoe wordt een nieuwe 'shell' gestart waarin die applicatie draait. Als de applicatie klaar is wordt die shell weer afgesloten. Als je de applicatie direct draait vanuit een dosbox (ik ga er even van uit dat je Windows gebruikt) wordt het programma ook afgesloten maar de dosbox blijft staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...