Ga naar inhoud

[c++] waar is de fout?

Aanbevolen berichten

in het boek :"c++ voor dummies" heb ik een script overgetypt en in dev-c++ geplaatst. maar dev-C++ zegt dat er een fout is" "C:/.../NAAMLOOS3.CPP:9:error: expectit;'or' befor '...'token " alleen ik kan niet ontdekken wat de fout is. [code:1:809d749c5f] // // conversion.cpp // converteert temperaturen van graden celsius // naar graden farenheid // #include <stdio.h> #include <iostream.h> int main(int nNumberofArgs. char* pszArgs[]) { // temperatuur in graden celsius invoeren int nCelsius; cout << "Graden in Celsius:"; cin >> nCelsius; // conversiefactor voor graden celsius // naar farenheid berekenen int nFactor; nFactor = 212 - 32; // conversie factor om waardem // van celsius om te zetten in farenheid int nFarenheid; nFarenheid = nFactor * nCelsius/100 + 32; //het resultaat op het beeldscherm tonen cout << "graden in farenheid is:"; cout <<nFarenheid; return 0; } [/code:1:809d749c5f] en als ik op uitvoeren druk dan staat er in beeld:"broncode is niet gecompileerd" terwijl ik wel op compileren had gedrukt. kan iemant mij met die 2dingen helpen?
Link naar reactie
[code:1:9f5a8ceed9] int main(int nNumberofArgs. char* pszArgs[]) [/code:1:9f5a8ceed9] moet zijn: [code:1:9f5a8ceed9] int main(int nNumberofArgs, char* pszArgs[]) [/code:1:9f5a8ceed9] Dus een komma inplaats van een punt tussen de variabelen en de tweede vraag over het uitvoeren komt omdat het programma niet uitgevoerd kan worden omdat het niet gecompileerd kan worden.
Link naar reactie
Ik heb het zelf even proberen te compileren en toen zag ik de fout. Hij zit hier: [code:1:7a6a677eb6]int main(int nNumberofArgs. char* pszArgs[])[/code:1:7a6a677eb6] Dat moet zijn: [code:1:7a6a677eb6]int main(int nNumberofArgs, char* pszArgs[])[/code:1:7a6a677eb6] Dus met een ',' (komma) na "nNumerofArgs" in plaats van een '.' (punt). De reden dat je de melding "broncode is niet gecompileerd" krijgt is dat de broncode (door die fout) niet gecompileerd kon worden. Dus als je die fout verbetert kan je het wel uitvoeren. [edit][DarthV] was me voor.[/edit]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...