Ga naar inhoud

Help! [VBA] kan niet shared saven vanuit macro

Aanbevolen berichten

Ik heb een excel-bestand met daarin vrij uitgebreide macro's en dialogen. Aangezien dit bestand door diverse personen wordt gebruikt heb ik het geshared. Nu is er echter een bewerking (importeren nieuwe data) die niet werkt als de file geshared is. Ik heb daarvoor de volgende oplossing bedacht. Ik laat de macro de file unsharen met: [b:bfdb4f01e6] ActiveWorkbook.ExclusiveAccess '=Unshare [/b:bfdb4f01e6] Vervolgens voer ik de benodigde bewerkingen uit, en save ik het, maar dan shared: [b:bfdb4f01e6] ActiveWorkbook.SaveAs filename:= _ CurDir & "\HC_TOOL.HCx" _ , AccessMode:=xlShared [/b:bfdb4f01e6] Op het moment dat deze line uitgevoerd wordt, krijg ik de volgende melding: [i:bfdb4f01e6]fout -2147417848 (80010108) tijdens uitvoering: Automatiseringsfout de verbindingen van het aangeroepen object met diens clients zijn verbroken. [/i:bfdb4f01e6] en/of [i:bfdb4f01e6] De instructie op 0x65009f84 verwijst naar geheugen op 0x00000000. de read-bewerking op het geheugen is mislukt. klik op OK om het programma te beeindigen. klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.[/i:bfdb4f01e6] Als ik vervolgens op OK of Cancel druk valt excel eruit. Weet iemand wat er aan de hand is? Ik heb zelf het idee dat op de een of andere manier het bestand open blijft staan. (het bestand staat op een netwerk-drive)
Link naar reactie
Dank je wel voor je reactie! Dankzij Google weet ik nu dat ik niet de enige ben met dit probleem. Als ik de verschillende pagina's bekijk dan vermoed ik dat het een Excel-bug is, waar niet zo snel een oplossing voor bestaat. Een mooie beschrijving van het probleem is [url]http://www.busterone.com/new-1762156-3394.html[/url] Ik heb inmiddels besloten om excel voor dit project vaarwel te zeggen en mijn geluk te proberen met een dynamische database. Het lijkt goed te werken en het probleem met collega's die in hetzelfde veld zitten te rotzooien is hiermee tevens ook gelijk opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...