Ga naar inhoud

[VBA] Printen met verschillende laden

Aanbevolen berichten

Geachte CP'ers, Ik heb een code geschreven waarmee bepaalde gegevens die in een record worden ingevoerd, automatisch in een word-document worden opgeslagen en vervolgens uitgeprint. Er is echter een probleem met het printen, het lukt allemaal wel... alleen de printjes die ik wil gebruiken moeten uit lade 2 komen ipv uit lade 3, is er een manier waarop dit automatisch in de code kan worden geplaatst of dat er bij de druk op de knop eerst een print venster verschijnt waarin de eigenschappen kunnen worden aangepast (zoals in word). Dit is het betreffende deel van mijn code: [code:1:1c642832e3] 'Gegevens opslaan in X.doc AppWord.ActiveDocument.SaveAs "K:\Access\test\X.doc" 'Brochure Afdrukken AppWord.ActiveDocument.PrintOut Background:=False 'Word afsluiten AppWord.Quit Exit Sub [/code:1:1c642832e3] Mvg. Egidius86
Link naar reactie
[quote:00d79766a1="Egidius86"]Geachte CP'ers, Ik heb een code geschreven waarmee bepaalde gegevens die in een record worden ingevoerd, automatisch in een word-document worden opgeslagen en vervolgens uitgeprint. Er is echter een probleem met het printen, het lukt allemaal wel... alleen de printjes die ik wil gebruiken moeten uit lade 2 komen ipv uit lade 3, is er een manier waarop dit automatisch in de code kan worden geplaatst of dat er bij de druk op de knop eerst een print venster verschijnt waarin de eigenschappen kunnen worden aangepast (zoals in word). Dit is het betreffende deel van mijn code: [code:1:00d79766a1] 'Gegevens opslaan in X.doc AppWord.ActiveDocument.SaveAs "K:\Access\test\X.doc" 'Brochure Afdrukken AppWord.ActiveDocument.PrintOut Background:=False 'Word afsluiten AppWord.Quit Exit Sub [/code:1:00d79766a1] Mvg. Egidius86[/quote:00d79766a1] Het is mij gelukt via deze [url=http://pubs.logicalexpressions.com/Pub0009/LPMArticle.asp?ID=101]link[/url]
Link naar reactie
Dag meneer_ed, Hartstikke bedankt voor je reactie (sorry voor mijn late)... Ik heb de pagina doorgenomen alleen een groot deel is voor mij nog een groot misterie. Ik heb vanalles geprobereerd om de juiste tray te gebruiken alleen de enige optie is de standaard printinstellingen wijzigen in het config scherm tot nu toe. Weet u toevallig hoe ik deze ( : wdPrinterMiddleBin ) optie gebruik voor het printen van de ingevoerde velden? Ik zou u heel hartelijk dankbaar zijn want ik zit mezelf helemaal op te vreten :) In ieder geval bedankt voor je reactie, Mvg. Egidius
Link naar reactie
[quote:c0e6c5a85b="meneer_ed"]Nog een nieuwe [url=http://word.mvps.org/FAQs/MacrosVBA/SetPaperTray.htm]link[/url]. Misschien dat deze je verder helpt.[/quote:c0e6c5a85b] dag meneer ed. Ik ben u eeuwig dankbaar! Eindelijk ben ik eruit. Ik snap 'em nu ook hoor. Bedankt voor alle feedback Er is enkel een probleempje dat naar boven kwam bij het beta testen. Na 1 keer printen krijg ik deze error: "De externe servercomputer bestaat niet of is niet beschikbaar." Ik heb echt geen idee waar deze foutmelding op slaat en hoe ik er vanaf kom want hij print niet meer na die ene keer en moet ik telkens het form activaten wil hij dat wel weer doen is een heel karwei. :oops: sorry, maar ik heb echt niet zoveel verstand van dit onderdeel en snap er ook daadwerkelijk niks van. Dit is nu het einde van de code van deze button: [code:1:c0e6c5a85b] With ActiveDocument.PageSetup 'First get the current settings so you can return to them at the end OriginalFirstPageSetting = .FirstPageTray OriginalOtherPagesSetting = .OtherPagesTray 'Then set the trays the way you want them .FirstPageTray = wdPrinterUpperBin .OtherPagesTray = wdPrinterUpperBin 'Print document AppWord.ActiveDocument.PrintOut Background:=False 'Return to original settings .FirstPageTray = OriginalFirstPageSetting .OtherPagesTray = OriginalOtherPagesSetting End With 'Gegevens opslaan in Brochure.doc AppWord.ActiveDocument.SaveAs "K:\Access\test\Brochure.doc" 'Word afsluiten AppWord.Quit Exit Sub Foutje: MsgBox Err.Description 'Bij foutje restjes van Word afsluiten AppWord.Quit End Sub[/code:1:c0e6c5a85b] Mvg Egidius86
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...