anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Delen Geplaatst: 22 februari 2005 Vroeger maakte ik nog eens macros. Maar sinds VBA krijg ik er de vinger niet meer achter :o. En in de helpfuncties en boeken staat ook drie keer niks. Ik wil telkens 1 cel in een kolom bewerken. Bijvoorbeeld het verwijderen van initialen voor een naam. C.U. Nimbus A.L.T.O. Cumulus C.I. Stratus G. Oedweer S.L. Echtweer Moeten worden: Nimbus Cumulus Stratus Oedweer Echtweer Ik neem een nieuwe macro op met de volgende toetsaanslagen, staande op de eerste te bewerken cel. F2 Home Ctrl + Shift + Right Delete Enter Down Stop recording Als ik die echter uitvoer, met of zonder relatieve celreferentie, wordt in alle cellen dezelfde tekst geplaatst, in dit geval Nimbus. Wat doe ik verkeerd? :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 [quote:f77af074c3="Cumulonimbus"]Als ik die echter uitvoer, met of zonder relatieve celreferentie, wordt in alle cellen dezelfde tekst geplaatst, in dit geval Nimbus. Wat doe ik verkeerd? :-?[/quote:f77af074c3] Niks, de macrorecorder "begrijpt" je bedoeling alleen niet. Alleen het resultaat van de actie die je opneemt, telt. In de cel waar jij de macro hebt opgenomen, is het resultaat van je acties dat de cel de waarde "Nimbus" krijgt. Dat is dus wat de macrorecorder dus vastlegt. Kijk maar eens in de code (Alt-F11). Wat wel werkt is het volgende: [code:1:f77af074c3]ActiveCell.Value = Trim$(Mid$(ActiveCell.Value, InstrRev(ActiveCell.Value, ".") + 1))[/code:1:f77af074c3] Nu krijgt de cel als waarde alle tekst rechts van de laatste ".", van de oorspronkelijke tekst. De Trim$() functie zorgt ervoor dat spaties voor en achter de tekst worden verwijderd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2005 Misschien moet je direct aan het begin van het opnemen van de macro opgeven dat de macro met relatieve celverwijzingen werkt. Dat doe je in de "macro menubalk" met de knop naast de "stop opname knop". -hws- Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen