anoniem Geplaatst: 20 februari 2005 Delen Geplaatst: 20 februari 2005 Hallo, Ik zit met een probleem, wij hebben een klein programma die niet meer goed werkt, ik heb het zover uitgezocht dat, dat probleem in een exe file zit. nu mijn vraag hoe of met welke programma of iets kan ik die exe file ontleden en bekijken en of veranderen. alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2005 Waarom verdenk je een exe? Heb je nog een backup van dat programma. Dan kun je een binaire vergelijking doen met [i:90540d9364]fc /b file1 file2[/i:90540d9364] Als ze hetzelfde zijn, ligt het niet aan de exe en kunnen er tientallen redenen zijn waarom het niet meer werkt. Antwoord op je vraag: Met dis-assemblers kun je de exe omzetten in assembly. Vervolgens kun je die modificeren en met een assembler opnieuw een exe maken. Assembly kennis een noodzaak. Je kunt ook direct in de exe hacken mbv een hex-editor. Assembly kennis en kennis van machine code een noodzaak. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 ik ga het proberen, ik heb van deze file een backup, dus als het een probleem optreed kan ik het gewoon weer terug doen. Ik laat jou wat weten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 Ik heb het geprobeert met hex-editor maar zie alleen 1 en nullen can het ook niet ontcijferen, hoe kan ik achter halen met welke program taal hij dit heeft geschreven? Alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 Niet Naja, door te kijken welke dlls er gebruikt worden kan je dr wel achterkomen... maar de sourcecode kan je niet achterhalen (dat mag ik tenminste hopen voor de programmeur...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2005 Het probleem is dat de programeur niet meer daar is, hij heeft niks achter gelaten waar hij heen is, dus daarom moet ik het zelf uit zoeken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2005 Je kan mij inhuren :) Wat versta je onder "een klein programma"? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2005 onder klein programma versta ik onder paar mb. zeg mij jou voorwaarde. je mag het van mij proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 Je kunt eens proberen om het met een programma als ResHacker het betreffende EXE-bestandje te openen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 TS heeft me een PB gestuurd waarin werd vermeld dat het om een dos-programma gaat. Daar kan dan verder rekening mee worden gehouden. Heeft reshacker dan veel zin? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 3 maart 2005 [quote:62e34241ea="Wim Sturkenboom"]TS heeft me een PB gestuurd waarin werd vermeld dat het om een dos-programma gaat. Daar kan dan verder rekening mee worden gehouden. Heeft reshacker dan veel zin?[/quote:62e34241ea] reshacker is voor Windows applicaties. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen