anoniem Geplaatst: 15 januari 2005 Delen Geplaatst: 15 januari 2005 Wat is het beste programma om programmeren te leren ? Ik ben hier erg benieuwd naar, want ik ben hier wel in geinteresseerd. Ook al ben ik nog niet begonnen, misschien zijn er toch al tips. Alvast bedankt ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 In welke taal zou je willen programmeren? Dat is wel belangrijk om dat te weten. Er zijn namelijk veel mogelijkheden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Is er misschien een taal aan te raden ? Die het meest gebruikt wordt of waar je uiteindelijk het meeste kunt doen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Wat zeker aan te raden is: Gebruik eerst eens de zoekfunctie. Dit is al vaker voorbij gekomen. Kijk eens wat je zelf wilt. Bv. games programmeren, proggies voor alleen windows of moet het op elk platform draaien, etc etc? Dan kijk je welke taal het best aan jou eisen voldoet. Vervolgens kun je dan hier vragen of jou keus goed is of dat iemand misschien iets beters voor je weet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Misschien is het een optie als we een faq plaatsten waarin vragen als deze beantwoord worden. De huidige vraag zou dan met een soort van keuze menu opgelost kunnen worden, precies zoals Sjoerd al deed. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Ik zal voor de volgende keer beter zoeken, maar nu is deze toch opgestart. Ik wil graag programma'tjes leren maken. welk programma is dan het meest geschikt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Wat dacht je van een goed boek? titel: Beginning programming for dummies auteur: Wallace Wang isbn: 0-7645-4997-9 Echt voor beginners. Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Je zou eens kunnen beginnen met php. Is relatief eenvoudig, en heeft snel leuk resultaat. Kun je eens kijken of je het uberhaupt wel leuk vindt. En de kennis is nooit weg, zelfs als je later naar C++ overstapt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Je kunt ook Python proberen, prettige programmeertaal waarmee je snel script kunt maken. PHP is ook goed inderdaad, wordt vaak gebruikt voor websites. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 januari 2005 Ik zal het in mijn achterhoofd houden ! Eerst nog ff wat anders doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2005 [quote:d695981890="Tforce"]Ik zal het in mijn achterhoofd houden ! Eerst nog ff wat anders doen.[/quote:d695981890] Jezus.....twee keer vragen en dan heeft meneer wat anders te doen. Ik zie niet vaak zo'n nutteloze topic. :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2005 Is niet nutteloos. Dat andere was toevallig studeren voor school :wink: ! Maar nu heb ik tijd, en wil graag een boek gaan kopen. - Ik denk dat ik met Visual Basic wil gaan beginnen. Is dit verstandig ?! - Is het ook verstandig dan om het boek voor dummies te nemen, of het gewone boek ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2005 Als je echt geen kennis hebt is dummies natuurlijk het aangewezen boek. Weet je al een beetje dan kun je die andere nemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 [quote:935f259510="Wiep Corbier"]Als je echt geen kennis hebt is dummies natuurlijk het aangewezen boek. Weet je al een beetje dan kun je die andere nemen.[/quote:935f259510] Kennis in programmeren bedoel je... en een beetje, ik ben vrij ervaren met computers... Dus dummies of niet dan ?! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 [quote:56056458e2="Tforce"][quote:56056458e2="Wiep Corbier"]Als je echt geen kennis hebt is dummies natuurlijk het aangewezen boek. Weet je al een beetje dan kun je die andere nemen.[/quote:56056458e2] Kennis in programmeren bedoel je... en een beetje, ik ben vrij ervaren met computers... Dus dummies of niet dan ?![/quote:56056458e2] Neem zelf eens een beslissing. Hoe oud ben je. :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 Oud genoeg om verstandig te zijn, dat ik mijn geld niet zomaar weg gooi. Aangezien ik niet werk. Maar dit is off-topic. Toch nog bedankt. Ik ga deze week ergens langs de winkel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 [quote:d8be7bdbbd="Tforce"]- Ik denk dat ik met Visual Basic wil gaan beginnen. Is dit verstandig ?! [/quote:d8be7bdbbd] Ja, altijd goed om met iets te beginnen wat nog niet eens ter sprake is gekomen :-? Succes met de aankoop van "een" boek. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2005 Hmmm.... geen geld en geen dummie... misschien Just Basic (GRATIS en een goede opstap naar Visual Basic) Abcott Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2005 [quote:3dcdb225fb="Tforce"] - Ik denk dat ik met Visual Basic wil gaan beginnen. Is dit verstandig ?! [/quote:3dcdb225fb] Neem dan de laatste versie, namelijk de [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Object-orientatie]object georienteerde[/url] versie Visual Basic.NET [url=http://lab.msdn.microsoft.com/express/]Visual Basic 2005 Express Edition Beta[/url] [quote:3dcdb225fb="Tforce"] - Is het ook verstandig dan om het boek voor dummies te nemen, of het gewone boek ?[/quote:3dcdb225fb] Als je snel materie oppakt, dan zou ik je aanraden om een gewoon boek te nemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2005 Jep, een 2de hands boek, op het internet ofzo of in de winkel bespaart ook geld :) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen