Ga naar inhoud

[C#] Objecten terug vinden a.d.v. een string

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Allereerst even een veronschuldiging dat ik hier niet uit kom. Na 3 jaar OO op m'n opleiding gekregen te hebben (Java) zit ik nu knel :oops: 'k Heb om te proberen een klasse 'gebruiker' gemaakt met 2 attributen, strNaam en strLogin. 'k voer 2 maal in: [code:1:38aa5d6697]gebruiker g = new gebruiker("computer","totaal"); gebruiker g = new gebruiker("Programmeren","C#");[/code:1:38aa5d6697] De naam, in dit geval Computer en Programmeren stop ik in een combobox: [code:1:38aa5d6697]cboNamen.items.add(string naam);[/code:1:38aa5d6697] Nu wil ik, als ik een naam heb geselecteerd uit de combobox het bijbehorende object zoeken om vervolgens zijn attribuut strLogin eruit te plukken. [code:1:38aa5d6697]private void cboNamen_SelectedIndexChanged(object sender, System.EventArgs e) { //hoe? }[/code:1:38aa5d6697] Ik heb al het één en ander geprobeerd, zoals: [code:1:38aa5d6697]object i = cboName.SelectedItem; gebruiker j = (gebruiker)i;[/code:1:38aa5d6697] Maar dat wil niet. Wie geeft me een duw in de goede richting?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...