Ga naar inhoud

MySql in VB.net


Aanbevolen berichten

Na heel erg lang te proberen geef ik onderhand de moed op. Ik heb gezocht op google, op honderden fora, maar niets heeft geholpen. Ik hoop dat jullie het wel kunnen. Ik heb een mysql server draaien op mn pc. Deze doet het geweldig en ik kan via de console alles aanpassen wat ik maar wil. Maar ik wil mysql kunnen benarderen via een programma wat ik met VB.net wil maken. Ik zoeken en een manier gevonden om iig een connectie te maken met VB.net en er 1 gevonden: MySqlDirect.net Nu wil ik echter ook commando's kunnen geven via een programma zelf. Via MySqlDirect kan ik wel commando's aanmaken en in VB.net ook uit laten voeren. Alleen in een programma zoiets stoppen lukt me totaal niet. Wie heeft er een goede en vooral duidelijke site, of gewoon zo de info dat ik aan de slag kan gaan Bij voorbaat dank, Rainmaker
Link naar reactie
[quote:5e865610f8="Rainmaker"] Ik heb een mysql server draaien op mn pc. Deze doet het geweldig en ik kan via de console alles aanpassen wat ik maar wil. Maar ik wil mysql kunnen benarderen via een programma wat ik met VB.net wil maken. Ik zoeken en een manier gevonden om iig een connectie te maken met VB.net en er 1 gevonden: MySqlDirect.net Nu wil ik echter ook commando's kunnen geven via een programma zelf. Via MySqlDirect kan ik wel commando's aanmaken en in VB.net ook uit laten voeren. Alleen in een programma zoiets stoppen lukt me totaal niet. Wie heeft er een goede en vooral duidelijke site, of gewoon zo de info dat ik aan de slag kan gaan[/quote:5e865610f8] Er worden standaard functies gebruikt in de ADO.NET classes. Zoek naar equivalente MSSQL-functies en je vindt vast en zeker een passend voorbeeld. De voorbeeld een klein beetje aanpassen en hij zou moeten werken. Voorbeeldje: [url=http://msdn.microsoft.com/library/en-us/cpref/html/frlrfSystemDataSqlClientSqlDataReaderClassTopic.asp]SqlDataReader Class (.NET Framework)[/url] is equivalent met [url=http://crlab.com/mysqlnet/]MySqlDataReader[/url] Jet moet uiteraard wel bekend zijn met de principes van DataConnection, DataCommand, DataReader, DataAdapter, DataSet, DataTable, etc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...