anoniem Geplaatst: 16 december 2004 Delen Geplaatst: 16 december 2004 Ik ben aan het stoeien met een ODBC-driver voor RM-cobol. Het is mij gelukt om een connectie te maken naar RM-cobol. Als ik echter gegevens uit de bestand wil halen lukt het niet. Ik gebruik Progress 8.3 om de ODBC aan te sturen. Het bestandje (activa10.rct) staat op mijn lokale machine, win-98. Via het configuratiescherm heb ik gekozen voor het installeren van de ODBC-driver, via tab-blad system-DSN. Bij Data Source Name: RM-cobol Description: Relativity Data Source catalog name: c:\test\activa.rct ingevuld. [code:1:6e4dad69aa] Def var ObjRecordSet as com-handle no-undo. Def var ObjConnection as com-handle no-undo. Def var ObjCommand as com-handle no-undo. Def var ODBC-DSN as character no-undo. Def var ODBC-SERVER as character no-undo. Def var ODBC-USERID as character no-undo. Def var ODBC-PASSWD as character no-undo. Def var ODBC-QUERY as character no-undo. Def var ODBC-STATUS as character no-undo. Def var ODBC-RECCOUNT as integer no-undo. Def var ODBC-NULL as character no-undo. Def var ODBC-CURSOR as integer no-undo. def var i as int no-undo. Create "ADODB.Connection" ObjConnection. Create "ADODB.RecordSet" ObjRecordSet. Create "ADODB.Command" ObjCommand. Assign ODBC-DSN = "RM-cobol" odbc-server = "" ODBC-USERID = "" ODBC-PASSWD = "" ODBC-QUERY = "". ObjConnection:Open ( "data source=" + ODBC-DSN + ";server=" + ODBC-SERVER, ODBC-USERID, ODBC-PASSWD, 0 ) no-error. If ( error-status:num-messages > 0 ) then message "Error: Could not establish connection." view-as alert-box. Else do: message "OK: Could establish connection." view-as alert-box. end. release object objconnection no-error. release object objcommand no-error. release object objrecordset no-error. assign objconnection = ? objcommand = ? objrecordset = ?. [/code:1:6e4dad69aa] Het uitvoeren van bovenstaande coding geeft "OK". Hoe krijg ik nu info uit het bestand? Ik weet dat hiervoor het progje aangepast dient te worden, oa ODBC-query en de else tak. Kan mij iemand opweg helpen????? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2005 Volgens mij heb je dit nodig: http://www.liant.com/instantSQL/ In je cobol programma moet je embedded SQL opnemen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen