anoniem Geplaatst: 27 november 2004 Delen Geplaatst: 27 november 2004 Als ik in VBA een getal in een form in een label laat zien, dan ziet het getal er als volgt uit: 100000 Dit is lastig lezen, het zou mooier zijn als er stond: 100.000,00 Om de waarde van de label te vullen gebruik ik bijvoorbeeld frmMyform.lblMylabel = myVariabele waarbij mijVariabele een long variabele is. (Het getal hoeft niet perse in een label, txtbox mag ook, de variabele hoeft niet perse long, als er maar 15 cijferige nummers in kunnen) Is er een eenvoudige manier om getallen met punten en komma's in de label weer te geven? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2004 [quote:4e441bc6ea="rgm"]Is er een eenvoudige manier om getallen met punten en komma's in de label weer te geven?[/quote:4e441bc6ea] Ja. [code:1:4e441bc6ea] frmMyform.lblMylabel = FormatNumber$(myVariabele, 2, vbUseDefault) [/code:1:4e441bc6ea] Let er wel op dat als je 15 cijferige nummers gaat gebruiken, je geen gebruik kunt maken van het type Long. Dan krijg je namelijk een Overflow error. Met een Double kom je er wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2004 Bedankt, het werkt goed. Hier gaan de mensen van mijn afdeling van profiteren, hoeven ze weer wat minder nullen te tellen! Nog bedankt voor de tip van de double. Ik heb een programmaatje in elkaar gezet waar posities van effecten en geldrekeningen kunnen worden vergeleken. Ik heb nog geen turkse lira's voorbij zien komen, maar daar wordt wel in gehandeld, dus dan zou het een keer vastgelopen zijn. Het zou op zich geen ramp zijn, maar wel afbreuk doen aan mijn status van onfeilbaarheid! :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2004 Helaas was mijn vorige commentaar iets te voorbarig. Ik heb het thuis getest in VB, waar het goed werkte. Vandaag op kantoor de wijziging geprobeerd door te voeren, en wat blijkt, VB[b:8a4bb55096]A[/b:8a4bb55096] kent geen 'Formatnumber"! Wordt het nu heel moeilijk? PS. Omzetten naar VB wordt vrij moeilijk, omdat er nogal wat excell lijsten worden gebruikt PSPS. Sowieso bedankt voor de suggestie Formatnumber$ want die kende ik nog niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2004 [quote:d8cb0d915f="rgm"] Vandaag op kantoor de wijziging geprobeerd door te voeren, en wat blijkt, VB[b:d8cb0d915f]A[/b:d8cb0d915f] kent geen 'Formatnumber"! [/quote:d8cb0d915f] Vreemd, want ik heb het getest met VBA in Excel 2000... [quote:d8cb0d915f="rgm"] Wordt het nu heel moeilijk? [/quote:d8cb0d915f] Misschien niet. Probeer het eens zo: [code:1:d8cb0d915f] Format(<getal>,"#,###.00") [/code:1:d8cb0d915f] [quote:d8cb0d915f="rgm"] PS. Omzetten naar VB wordt vrij moeilijk, omdat er nogal wat excell lijsten worden gebruikt [/quote:d8cb0d915f] Hoeft niet heel ingewikkeld te zijn. Gewoon een referentie in je VB-project naar de Microsoft Excel <versie> Object Library maken. Je hebt dan de beschikking over alle mogelijke Excel objecten en functies. Maar, dat is volgens mij nu niet nodig. [quote:d8cb0d915f="rgm"] PSPS. Sowieso bedankt voor de suggestie Formatnumber$ want die kende ik nog niet.[/quote:d8cb0d915f] Graag gedaan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen