anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 G'day, Ik zou willen een programma maken dat aan powerpoint het commando geeft om de volgende animatie te tonen. Het zou dus hetzelfde moeten doen als wat gebeurt als je op je muis klikt tijdens een presentatie. Het nut van dit programma? We doen een voorstelling (toneel) met een powerpoint. We hebben geen lange cabels behalve een netwerkcabel (om 2 pc's te verbinden). We kunnen niemand aan de projector vanvoor zetten om het te bedienen. We zouden een pc willen zetten aan de projector, de powerpoint presentatie laten draaien op die pc en via een andere computer die powerpoint te controleren. We zetten dus een programma op elke pc dat met elkaar is verbinding is, wanneer we op de pc vanachter op een knop klikken zou dan de powerpoint moeten verdergaan. Hopelijk is het een beetje duidelijk en ik hoop nog meer dat wat ik wil proberen ook mogelijk is. Greetz, BelgiumBoy_007 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 Je wilt dus vanaf pc1 een powerpointpresentatie op pc2 bedienden via het netwerk? Waarom moeilijk doen dan? Installeer VNC en je bent klaar. Remote desktop van XP zal niet werken, want die locked de andere pc, maar via bv VNC kan het prima. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 [quote:5fefe14958="Sjoerd Boerhout"]Je wilt dus vanaf pc1 een powerpointpresentatie op pc2 bedienden via het netwerk? Waarom moeilijk doen dan? Installeer VNC en je bent klaar. Remote desktop van XP zal niet werken, want die locked de andere pc, maar via bv VNC kan het prima.[/quote:5fefe14958]Wat is VNC? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 [quote:af64b84227="BelgiumBoy_007"]Wat is VNC?[/quote:af64b84227] Zie google. :wink: Een programma om een computer remote te besturen. Net zoiets als remote desktop bij WindowsXP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2004 VNC wil de schermupdates nog wel eens vertragen. Je kunt natuurlijk ook denken aan: SendKeys " " in combinatie met een zeer klein protocol mbv Winsock. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2004 Ik wist niet dat je dat kon. Je bedoelt toch dat het programma de pc wijs maakt dat er op een knop gedrukt is hé? Hoe doe je dat dan? Is dat via een API? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2004 [quote:56b7b663e4="BelgiumBoy_007"]Ik wist niet dat je dat kon. Je bedoelt toch dat het programma de pc wijs maakt dat er op een knop gedrukt is hé? Hoe doe je dat dan? Is dat via een API?[/quote:56b7b663e4] Nee, dat zit al in VB :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2004 Je kan ook d.m.v. [url=http://www.google.com/search?q=automation+powerpoint&btnG=Search&hl=en&lr=&as_qdr=all]automation PowerPoint[/url] besturen... Maar dan moet je wel zelf een client/server programaatje schrijven. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen