anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 Hoi, Ik ben bezig met een klein programmaatje dat een ander (oud) programma moet besturen. Dit andere programma heeft echter geen enkele mogelijkheid voor koppeling (ActiveX, COM, DDE), dus dacht ik het op te gaan lossen door pixels van 't beeld in te lezen (kleurtjes herkennen) en WM_MOUSEUP en WM_MOUSEDOWN messages terug te posten. Het enige probleem waar ik nu mee zit is: hoe lees ik nu de kleur van een pixel op 't scherm in. Ik heb inmiddels (met FindWindowEx en GetWindowRect) de posities van de pixels die ik wil weten (in screen coordinates) en nu wil ik daarvan alleen nog de kleur opvragen. - Phedny Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 Welke taal wil je gaan gebruiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2004 [quote:a1c5e14f1f="Kuhlie"]Welke taal wil je gaan gebruiken?[/quote:a1c5e14f1f]Het stukje code dat ik nu heb is in C++. Maar hulp in andere talen is welkom, het is wellicht een stukje in een bruikbare richting ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2004 ik heb hier wel een theorie over: (in vb) eerst dan soort screenshot van programma maken.. dan dus de coordinaten van pixel zoeken en dan de kleur die je wou: doe je met de api getpixel.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2004 ik denk dat je alleen een screenshot kan maken als je weet in welke maat die gemaakt moet worden :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2004 hoe bedoel je maat? heb je niet nodig.. gewoon screenshot van het window maken.. daar dan de pixel uithalen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2004 nou kijk, als je vanuit je prog een screenshot wil maken kan je niet zomaar bij wijze van spreke Screenshot() doen, je moet breedte en lengte als argument meegeven. Je kan natuurlijk wel gewoon op printscreen raggen, maar dat werkt omdat windows weet met welke resolutie je werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2004 oh, maar als je met windows werkt dan vindt google: [url=http://www.experts-exchange.com/Programming/Programming_Languages/Cplusplus/Q_20805745.html]link[/url] dus: #include <windows.h> nodig en: int width = GetSystemMetrics(SM_CXSCREEN); int height = GetSystemMetrics(SM_CYSCREEN); Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 ja, maar als jij leest zie je dat hij geen windows heeft tjappie :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen