anoniem Geplaatst: 25 juli 2004 Delen Geplaatst: 25 juli 2004 Ik ben net begonnen (met hulp van een boek :) ) met OpenGL na al een tijdje met C(++) gewerkt te hebben. Nu heb ik de header file glut van de cd afgehaald en in de map GL gezet. Als ik nu mijn programma compile geeft hij een hele reeks linker errors. undefined reference to "<functie naam>@<een getal>" Wat betekent deze error, en nog beter hoe kan ik het oplossen? Kan het zijn dat mijn compiler (DevC++ 5 beta) een linker bestand mist? Hier is de broncode: [code:1:8f10bbba2c] #include <GL\gl.h> #include <GL\glut.h> void RenderScene (void) { glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); glFlush(); } void SetupRC (void) { glClearColor(0.0f, 0.0f, 1.0f, 1.0f); } int main (void) { glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE | GLUT_RGB); glutCreateWindow("Simple"); glutDisplayFunc(RenderScene); SetupRC(); glutMainLoop(); return 0; } [/code:1:8f10bbba2c] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2004 Ik heb even gezocht met google en toen kwam ik hier op uit: http://www.cs.auckland.ac.nz/~jli023/c/bloodshed.htm Je mist dus inderdaad een linkerbestand: libglut32.a (volgens die site). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2004 Dank je wel! Het werkt perfect! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen