anoniem Geplaatst: 23 mei 2004 Delen Geplaatst: 23 mei 2004 Hallo iedereen. Ik werk al een tijdje met batch en telkens als ik een bestand open wordt het bestand heel snel weergegeven en afgesloten. Bij windows 95 had ik dit probleem niet. Heeft iemand idee hoe ik dit kan oplossen? bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2004 Ik neem aan dat dit om .bat files gaat? Dan kun je dit probleem oplossen door de files vanuit de commandprompt (Start->Uitvoeren->cmd) te openen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2004 Je kan ook "pause" toevoegen op de laatste regel van je batch file, dan moet je op een toets drukken om deze af te sluiten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2004 ja, ik zat zelf ook al aan deze oplossing te denken, maar alsnog bedankt. is het standaard het geval in windows xp proffesional dat het programma automatisch wordt afgesloten? bedankt, Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2004 Blijkbaar. Ik heb hier ook een batch file, met daarin een pause opdracht op het eind. Ben daarvoor een hele tijd aan het prutsen geweest, met allerlei instellingen, maar hij bleef maar afsluiten. In win9x kreeg je dan een pif file, waarbij je instellingen naar hartelust kon aanpassen. In XP werkt dat dus blijkbaar niet meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2004 Inderdaad, bij XP is er geen .PIF bestand meer voor cmd.exe en het maken van een .lnk file werkt ook voor geen meter. XP is ook niet meer te vergelijken met oudere Windows versies. Gewoon pause opnemen aan het einde van je batch-programma is de beste oplossing. Overigens kun je wel andere eigenschappen aanpassen van de commandline prompt. Kleur, grootte en een paar andere eigenschappen zijn zo aan te passen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2004 bedankt voor de reacties, tom Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen