anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Delen Geplaatst: 5 mei 2004 Dag allemaal, Ik wil in een access-programma dat ik heb gemaakt graag autorisaties invoeren, zodat ik kan bepalen wat een bepaalde gebruiker die inlogt in het programma allemaal wel mag en wat niet. DIt wil ik zowel voor de formulieren kunnen als voor knoppen en rapporten. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja hoe??? Ik gebruik Access XP. Alvast bedankt voor de moeite! Kraai Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2004 Tuurlijk kan dat, maar je moet het wel zelf allemaal maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2004 Heb je misschien een tip hoe dit aan te pakken??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2004 Je zou een tabel kunnen maken met 'soorten' gebruikers. Dan geef met een checkbox of een reeks waarden aan of ze wel of niet ergens toestemming voor hebben. In je software lees je dan eerst die waarden uit en afhankelijk van die waarden mag een gebruiker iets of juist niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 mei 2004 Voordat je het wiel opnieuw gaat uitvinden bestaat er ook nog beveiliging binnen access zelf. Kijk eens in de helpfile bij beveiliging op gebruikersniveau of bij Tools --> Security --> User level security wizard. Grtz, Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen