anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Delen Geplaatst: 9 april 2004 Ik wil graag dat een progressbar in VB6 voordurend blijft lopen (via loop of zo) maar hoe doe ik dit?? Als u het weet geef dan in een reactie de code. :oops: :-? :-? :-? :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 wat bedoel je echt? :roll: in een for-loop: for x = 1 to 100 progressbar1.value = x progressbar1.refresh of form1.refresh, moet je ff checken nexgt bedoel je dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 Z'n balkje (zet zo als je bij Internet explorer een site aan het laden is zie je onder inbeeld z'n balke bewegen blauw) Dat wil ik graag heletijd hen en weer laten gaan (OJA die code werkt alleen als je klik nu nog dat zodra project start heletijd heen en weer gaat) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 constant, lekker veel CPU vreten uh ff MSDN opzoeken hoor ;) probeer iets met DoEvents en een lus.. doevents zorgt ervoor dat je programma bestuurd kan worden buiten de lus >:) [code:1:c4086bdac0]Do For X = 0 To 100 ProgressBar1.Value = X DoEvents Next X For X = 100 To 0 Step -1 ProgressBar1.Value = X DoEvents Next X Loop[/code:1:c4086bdac0] mag je zelf nog ff gaan verbeteren etc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 Dat kost toch geen CPU??????? Moet alleen maar heen en weer gaan. (Ik ben nog een beginner met Visual Basic weet bij nog niks van af) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 tuurlijk kost dat wel CPUkracht 'hij moet alleen maar heen en weer gaan' en hoeveel cpukracht denk jij dat do:loop kost? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 O Ik wil het graag gebruiken als z'n Splash scherm net zo als Windows 2000 start en afsluit. (of zoals Windows XP start zie je onder het logo z'n balk bewegen) Kan ik het op een andere manier maken?? Dat het zo heen en weer gaat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 zie mijn scriptje dus :) een gewone progressbar 'omhoog' is stukken minder cpuverslinend.. bovendien werkt die van windows met een timer, dat scheelt ook... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 Weet jij die code?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 maak zelf wat, http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=759319#759319 daar moet je iig iets mee kunnen... ik ben geen codefactory en dat is ook NIET de bedoeling van dit forum... je had al je programma's toch zelf geprogrammeerd? :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 Ja zelf gemaakt, maar goed bedankt voor die scipt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 [quote:7ff4453396="MatSoft"]Z'n balkje (zet zo als je bij Internet explorer een site aan het laden is zie je onder inbeeld z'n balke bewegen blauw) Dat wil ik graag heletijd hen en weer laten gaan (OJA die code werkt alleen als je klik nu nog dat zodra project start heletijd heen en weer gaat)[/quote:7ff4453396] In dat geval kan je beter een Timer gebruiken die je enabled als de progressbar moet gaan lopen en disabled als de progressbar moet stoppen. Een standaard progressbar kan je alleen eenzijdig vullen. D.w.z. van links-naar-rechts of van boven-naar-beneden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2004 wat zijn jullie voor noobs progressbar.value = progressvar.value+1 if progressbar.value> progressbar.max-1 then progressbar.value = 1 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2004 Dankje. Kun je nu nog even het verschil met mijn script aangeven? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen