anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Delen Geplaatst: 2 april 2004 Zo, tijdje geleden zeg. Maarja, to the point. Ik zit in de 2e en ik ben al een tijdje klaar met het boek zelf. Daarom stelde de meester mij voor om een taal te leren ofzo. Ik kan kiezen uit: -Flash -C++ -Free Pascal Ik vroeg me dus af welke het beste zou zijn voor een beginneling als ik. Als jullie hierbij kunnen helpen, ik stel het zeer op prijs. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2004 Welk boek. Hoezo da's lang geleden. Kennen wij jou ? Free Pascal is het makkelijkst om mee te beginnen. Je kan daarna dan door met Delphi. Als je direct een beetje meer uitdaging wil, wat meer mogelijkheden en wat meer info etc dan zou ik zeker voor C++ gaan. Flash is geen programmeertaal... Da's internet gerelateerd. Daarmee kan je soorrt van internetprogrramma's en/of games maken, of gewoon begwegende plaatjes... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2004 [quote:d8f216b7d1="turbo-pascal"]Welk boek. [b:d8f216b7d1]Babbage[/b:d8f216b7d1] Hoezo da's lang geleden. [b:d8f216b7d1]Als je mijn registratie datum ziet, zie je dat ik ver voor je tijd ben[/b:d8f216b7d1] Kennen wij jou ? [b:d8f216b7d1]'Wij'?[/b:d8f216b7d1] Free Pascal is het makkelijkst om mee te beginnen. Je kan daarna dan door met Delphi. Als je direct een beetje meer uitdaging wil, wat meer mogelijkheden en wat meer info etc dan zou ik zeker voor C++ gaan. Flash is geen programmeertaal... Da's internet gerelateerd. Daarmee kan je soorrt van internetprogrramma's en/of games maken, of gewoon begwegende plaatjes...[/quote:d8f216b7d1] Ik weet dat Flash geen echte taal is, maar het was een optie. Maarja, dan verleng ik m'n Turbo Pascal boek morgen wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Je weet dat TP een DOS taal is ? (wat overigens t/m XP nog gewoon prima werkt) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Tirbu Pascal is 16 bit, maar wij hebben Free Pascal, die is 32 bit. En ja, ik weet dat het een heel oude taal is. Het enigste boek dat ik kon vinden was Turbo Pascal 6 uit 1992. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Turbo-Pascal in de praktijk door Chris Zandvoort. Zoek daar maar is naar, da's echt een hele goeie ! Die heb ik ook (uit de bieb) geleend, echt geweldig boek. Is in veel biobliotheken in NL verkrijgbaar... Mocht deze taal je (ooit) gaan vervelen, dan kan je met Delphi verder. Die gebruikt namelijk Pascal als basis voor zijn ObjectPascal (ook wel DelphiPascal genoemd) taal... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Ik kon alleen maar Turbo Pascal 6.0 van Tom Swan vinden. 1116 pagina's, dus daar ben ik denk ik wel een tijdje zoet mee :wink:. Is overigens het enigst boek dat ik kon vinden in het hele (rijswijkse) Bieb netwerk. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen