anoniem Geplaatst: 27 maart 2004 Delen Geplaatst: 27 maart 2004 Hallo, Hoe kan je in java de kleur bepalen die een JButton krijgt als je hem indrukt? Ik heb namelijk een knop, die ik groen heb gemaakt mbv setBackground(Color.green). Als ik de knop indruk, dan wordt ie grijs. Dat wil ik dus niet, is er een mogelijkheid om dat grijs te veranderen in een andere kleur, of is het gewoon te voorkomen dat ie grijs wordt? Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Kan ik uit het aantal reacties opmaken dat het dus niet mogelijk is wat ik wil? :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 Kan je niet gewoon (niet java specefiek:) [code:1:c8b370ea18] Jbutton1.pressed DO setBackground(Color.green) [/code:1:c8b370ea18] doen ... ? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 Nee, heb ik al geprobeerd... De kleur verandert pas als de knop dan is losgelaten... Toch bedankt voor je antwoord... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 Helpt dit misschien: http://www.shagtown.com/playhouse/api/com/shagtown/gui/ColorButton.html daar staat iig de setPressedColor functie tussen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 Bedankt! Uiteindelijk toch een simpele oplossing, maar je moet er maar op komen. Ik heb dus net als die gozer een 'eigen soort' JButton class gemaakt met het volgende erin: [code:1:00c0a0a611]public void paint(Graphics g) { if (pressed) { g.setColor(Color.yellow); } else { g.setColor(Color.green); } }[/code:1:00c0a0a611] Bedankt voor de hulp... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen