Ga naar inhoud

random loting+competitie


Aanbevolen berichten

Stel ik wil een programma maken waarbij er 32 namen in zitten die random geloot zijn tegen elkaar in duos. Dan kan je steeds klikken wie ervan wint. uiteindelijk blijft er dan dus 1 winnaar over. de score wordt toegekend : 5 punten winnaar , 4 2e plaats etc. Ik heb dus denk ik nodig : iets wat de namen random tegen elkaar loot, een interface waarbij je kan kiezen tussen 2 namen, iets wat onthoudt wie er wint en dat de winnaars tegen elkaar komen, en iets wat onthoudt wie er gewonnen heeft. In welke taal zou dit dan het beste kunnen ? En hoe zou ik dan moeten beginnen ( qua code).. :-?
Link naar reactie
[quote:6388102afd="Young Crazy Fool"]in java kan je ...[/quote:6388102afd] Dat lukt met andere programmeertalen ook wel denk ik. :wink: Maar je kent blijkbaar nog geen enkele taal. Dan ligt het er maar net aan of je serieus wilt gaan programmeren of dat je nu alleen dit programma wilt maken en verder niks. In het laatste geval zou ik Visual basic proberen en anders meer richting Delphi of C++ gaan kijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...