Ga naar inhoud

Miele twindos werkt alleen met exclusie


Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben sinds een maand of 6 in bezit van een Miele twindos. Het leek me handig een machine te hebben die zorgt dat je altijd de juiste hoeveelheid wasmiddel en wasverzachter toevoegd. Ik nam de miele want ik wilde dit keer een echt goede machine. Hier zat miele wasmiddel bij voor een aantal maanden. Op zich werkte het wel maar er zit geen geur aan het middel en je kan geen wasverzachter erbij laten doseren omdat je afhankelijk bent van ultraphase 1 en 2. Ook heb ik bijna geen witte was dus het is mijn wasmiddel niet. Toen dit op was wilde ik graag terug naar de wasmiddel die ik altijd gebruikte. Ik heb 2 flacons gekocht voor 50 euro en ben eens gaan zoeken in de handleiding hoe je dat in moest stellen. Het was me wat onduidlijk dus ik heb met Miele gebeld en die vertelde me dat ik het voor max aantal kilo’s moet instellen en als ik eigenwasmiddel wil gebruiken dat hij standaard voor 9 kilo (dat is max gewicht wat je kan wassen voor deze machine) doseerd. Ik was een beetje verbouwereerd toen in dit hoorde want ik had dus eigenlijk een gewone wasmachine kunnen kopen en zelf weer in een bolletje wasmiddel toevoegen. Het verhaal klopt ook wel want als ik dus de machine instel op andere wasmiddel lijkt hij de was niet meer te wegen want de tijd verspring niet meer bij een halve trommel wat wel gebeurde bij de Miele wasmiddel en progamma. Ik lees nergens de waarschuwing dat als je eigenwasmiddel wil gebruiken dat hij de dosering niet meer aanpast op het gewicht van de was en dus ook de wastijd niet meer aanpast. Ik voel me een beetje misleid door Miele. Zeker omdat je dan gefoceerd wordt om hun wasproducten af te nemen wat ik helemaal niet wil. Mag dit zomaar? Of ben ik nu gek? Hebben meer mensen met een twindos dit ondervonden? Of heb ik het verkeerd begrepen? Ik hoor graag jullie mening en ervaring. Ps ik hem Miele dit verhaal ook gestuurd met de hoop dat ik een antwoord zou krijgen zwart op wit maar Miele geeft niet thuis.
Link naar reactie
Een paar dingen wil even ophelderen De tijd verspringt nooit terug bij deze machines ook niet als hij is ingesteld op de Miele zeep. De zeep wordt altijd gedoseerd in de hoeveelheid van het aantal liters water dit om de juiste mengverhouding te houden Als je tijdens het laatste spoelprogramma nog zeep ziet moet je dus de instellingen met 25%verminderen Als je uitrekent wat de gewone zeep Kost en wat de Miele zeep kost ben je ongeveer even veel kwijt Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Ik heb al heel veel twindos problemen opgelost
Link naar reactie
Bedankt voor uw reactie. De tijd springt zeker weten wel terug bij de ultraphase progamma als je een half wasje draait. Vandaag nog gezien. Nadat je hem aan heb gezet gaat hij draaien en voegt hij al wat water toe, centrifugeerd en dan verspringt de tijd van 2:40 naar 1:15 uur. Ik weet niet of het mogelijk is om een fimpje te plaatsten want dan film ik het namelijk even. Misschien dat de miele wasmiddel idd langer mee gaat en dat de kosten gelijk zijn maar de geur staat me tegen en dat ik afhankelijk ben van utraphase 2, de witte was. Zonder kan ik hem niet instellen. Ik heb bijna geen witte was en zou graag wasverzachter daar in plaats van willen hebben maar dat kan dus niet want ik moet utraphase 2 gebruiken. En dus ook aanschaffen. Het staat me ook tegen dat ik het moet bestellen en veel afval er van heb. Kortom ik wil gebruiken wat ik wil gebruiken. Ik snap dat als je schuim ziet dat je de doseerhoeveelheid moet veranderen. Dat is het hele probleem ook niet. Het probleem is dat de miele medewerker mij zelf heeft verteld, en nog even zelfs heeft nagevraagd want hij begon te twijfelen aan zijn eigen woorden, dat de machine standaard voor 9 kilo doseerd dus 125 ml wasmiddel in dit geval. Dan kan ik toch net zo goed een wasbolletje gebruiken ipv een over de top dure doseer machine? Wat heb je aan een automatisch doseer systeem als de wasmachine dus standaard 1 hoeveelheid toevoegd ongeacht de hoeveelheid was? En dus alleen het juiste doseerd bij de ultraphase progammen en de wasmiddel. Ik vind het een vorm van chantage.
Link naar reactie
Het terug springen van de tijd is iets wat ik nog nooit Gehoord heb Heb je toevallig een powerwash machine 2.0 Geef anders je type eens door ? Binnenkort komt er Miele zeep met inderdaad een lekkere geur en schijnt het goedkoper Te worden Die 125 ml klinkt veel wij adviseren altijd de minimale hoeveelheid te nemen wat op de Fles staat ivm het weinige watergebruik gan de machine Over het wegen van het wasgoed zal ik morgen eens overleggen met een technicus
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
Beste Renate, Je schrijft t precies zo als ik ook dacht! Ik heb ook weinig witte was. De wasmiddel van miele vinden wij ook niet lekker. Ruikt naar niks! Ook ik was aan t googlen of ik die ultrafase 2,ook voor een wasverzachter kon gebruiken. Nergens informatie. En ook ik heb wel eens kleine wasjes en GEEN 9 kilo was! Dus te veel wasmiddel in de trommel en het is zeer belastend voor t mileu!!!! IK VOEL ME OOK BEDROGEN! Je kiest voor t gemak maar je komt bedrogen uit, EN nog eens duur! Beste Miele Fan, (U werkt waarschijnlijk ook voor miele) Een update van dit WM zou fijn zijn, de klant wil zelf bepalen welk merk wasmiddel er in ,en graag uitbereiding van de fase 2 in Wasverzachter! Software maar even aanpassen zou ik zeggen!
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 9 maanden later...
De twindos wasmachine van Miele had ik nooit en te nimmer gekocht als ik wist wat ik nu weet. Het eigen wasmiddel van Miele stinkt, dus niet helemaal geurloos zoals ze zeggen. Wil je overgaan op je eigen wasmiddel dan moeten er eerst 2 losse vulflessen gekocht worden voor minimaal 50 euro. Wil je het gaan gebruiken met waspoeder, dan staat er totaal geen informatie vermeld waar dan ook. De reden waar ik het voor kocht, dat hij automatisch doseert en goedkoper, wordt totaal teniet gedaan omdat ik gewoon weer de normale wasbol gebruik.
Link naar reactie
Meestal ga ik her niet op in. Ik mis echter voor mij belangrijk informatie: het volledige type nummer uit de deurrand. Alle machines met TwinDOS (of hoe ze het bij de andere merken noemen) vermelden duidelijk hoe je (mits mogelijk) poeder wasmiddel of je eigen wasmiddel kunt gebruiken. En stink het Miele wasmiddel of stinkt de was na het wassen? Indien het laatste: hoe oud is je machine en was je ook wel eens op hoge temperaturen, dus 60 graden of hoger?
Link naar reactie
Beste Harry, ik heb de type nummer vermeld in mijn eerdere berichten. Ik heb zelfs met Miele hier over gebeld en gemaild en ze kunnen me geen duidelijke antwoord geven. Ik heb het een tijdje getest met eigen wasmiddel in de bijgekochte reservoirs en of ik grote of kleine wassen draai, de wasmachine doseert dezelfde hoeveelheid wasmiddel en volle wastijd. Alleen bij Miele wasmiddel met Twingo’s programma meet hij nauwkeurig af en past ook de wastijd aan de hoeveelheid was. Conclusie is dus; wil je je eigen wasmiddel gebruiken. Koop en geen Miele Twindos maar een gewone Miele of een ander merk wasmachine. Ik draai mijn handdoeken, keuken doeken en ondergoed altijd op 60 graden. En ik gebruik met regelmaat ook de wasmachine reiniging programma van 70 graden (wasmachine geeft dat zelf aan als het weer nodig is). Ik weet wat het verschil is tussen was dat te lang in de trommel heeft gezeten (schimmel) of was dat lijkt dat gewassen is met geurloze Miele wasmiddel dat na het wassen lijkt dat je door een regenbui hebt gelopen qua geur. Ik mis toch het frisse was luchtje wat je krijgt bij wasverzachter of geparfumeerd wasmiddel. Maar goed, ik ben 2 jaar verder en fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het gevoel heeft dat dit een grote duurkoop was. Ik gebruik gewoon nu pods in de wasmachine. Ik lees ook dat ‘mielefan’ aan gaf dat de wasmiddel goedkoper ging worden maar deze is zelfs duurder geworden. 12,95 nu voorheen 9,95 (en nee ik koop geen half jaar pakket..... wat voor mij 3 maanden is.... want ik blijf steeds met nr 2 zitten omdat ik bijna geen witte was heb). En met de geur is nog duurder.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Ik lees nu pas dat er een reactie op mijn bericht was gekomen vorig jaar augustus. Het zou fijn zijn als u mijn bericht nogmaals wil lezen, want ik heb nog steeds dezelfde klacht van een stinkende wasmachine. Vandaag toevallig helemaal schoongemaakt, er zat weinig troep in. De nummers die ik heb zien staan in de deur van de wasmachine zijn: WER 875 WPS M-nummer 11143980 type hw 20-W Nr. 11/149852930. Ik ben heel erg benieuwd of u nog tips hebt die ik niet op internet heb kunnen vinden. Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Link naar reactie
Antwoord van mij: gewoon het hele TwinDos systeem niet gebruiken. Gebruik de normale zeepbak voor poerder wasmiddel of een wasbolletje voor vloeibaar was middel. Geef de machine nog eens een beurt met een wasmachine reiniger (supermarkt of drogist) en dan zou hij niet meer mogen ruiken. Gebruik je ook een wasdroger? Dan vooral geen gebruik maken van wasverzachter.
Link naar reactie
De twindos wasmachine van Miele had ik nooit en te nimmer gekocht als ik wist wat ik nu weet. Het eigen wasmiddel van Miele stinkt, dus niet helemaal geurloos zoals ze zeggen. Wil je overgaan op je eigen wasmiddel dan moeten er eerst 2 losse vulflessen gekocht worden voor minimaal 50 euro. Wil je het gaan gebruiken met waspoeder, dan staat er totaal geen informatie vermeld waar dan ook. De reden waar ik het voor kocht, dat hij automatisch doseert en goedkoper, wordt totaal teniet gedaan omdat ik gewoon weer de normale wasbol gebruik. Het is niet het wasmiddel wat stinkt maar de natte was. Ik heb alles geprobeerd, op 95 graden wassen, schoonmaken met afwasmachine tabletten, de deur open laten staan samen met lade zeepbakje, de rubber rand reinigen, pluizenfilter gereinigd…… Ik hoop dat u een oplossing weet, het was een dure wasmachine, gekocht in september 2019. Het model is: WER675 WPS M-NR. 11143980 Type HW20W NR: 11/149852930 Met vriendelijke groet, Anneke.
Link naar reactie
Leen eens wat waspoeder of vloeibaar wasmiddel van iemand waarbij hij/zij niet vind dat het stinkt en ga daar eens mee wassen. (of koop een pak van dat type wasmiddel als je langer wilt testen) Hoe ruikt het dan bij jou? De lucht uit je eigen was is niet gelijk de eerste keer na het wassen weg, minimaal 2 keer wassen om het te kunnen vergelijken.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Zijn deze problemen er nog steeds of is de software inmiddels geupdated. In mijn deze week aangeschaft exemplaar kun je die navulbare dispencers instellen je zelf wil. In 1 bvb universeel wasmiddel en in 2 je wasverzachter of resp bont en witte was en wasverzachter in de kade toevoegen. Ben benieuwd of dit nog speelt?
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...