Ga naar inhoud

[Delphi] MDI-applicatie vraag


anoniem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Goeie vraag :D Goed antwoord :D Zo doe je het: (ik ga er vanuit dat de knop op het MDI form staat) [code:1:e7c212964d] 0. procedure TMainForm.Button1Click(Sender: TObject); 1. var I: Integer; 2. begin 3. for I := 0 to MDIChildCount-1 do 4. MDIChildren[I].Close; 5. end; [/code:1:e7c212964d] Toelichting per regel: 1: Variabele I declareren die gevuld wordt met het aantal MDI childs (MDIChildCount). 3: For-loop wordt net zovaak herhaalt als aantal MDI childs (MDIChildCount). 4: Het betreffende MDI Child sluiten. MDIChildren is een array van een TForm (MDI Child). Gaat dat lukken?
Link naar reactie
Ach het is ook maar een kleinigheid. :) Ik heb nog iets raars: ik plaats een statusbar op mijn MainForm maar die wordt niet weergegeven als de WindowState op wsMaximized staat. Staat hij op wsNormal dan wordt de statusbar wel weergegeven. Hoe kan ik hem ook in een gemaximaliseerd venster weergeven? PS: Ik ben bezig een administratie programma te maken voor een tuinbedrijf van een kennis. Dus met klantenbestand, orderbestand, artikelbestand, enz in een MySQL-database. (website zie sig)
Link naar reactie
Kijk, dat is nou het betere werk :D Van die StatusBar heb ik ook last :x , precies hetzelfde als jij maar dan in Delphi 6. Echt heel raar. Ik heb het opgelost om bij de OnShow (of OnCreate) de WindowState pas op wsMaximized te zetten. Dan krijg je hetzelfde als je hebt met die MDI Childs. Wat voor drivers gebruik je voor het openen van een MySQL database? Ik de ZEOS Library (open source, http://www.zeoslib.org , echt een dikke aanrader!).
Link naar reactie
[quote:e330f01584="Johan Stokking"] Wat voor drivers gebruik je voor het openen van een MySQL database? Ik de ZEOS Library (open source, http://www.zeoslib.org , echt een dikke aanrader!).[/quote:e330f01584] Momenteel nog MyODBC maar daar heb ik me verder nog niet in verdiept. Ik zal eens aan de slag gaan met ZEOS. Dat van die WindowState werkt niet, ik heb nog steeds geen statusbar... [code:1:e330f01584] procedure TMainForm.FormCreate(Sender: TObject); begin WindowState := wsMaximized; end;[/code:1:e330f01584] Of klopt ie niet? krijg geen errors...
Link naar reactie
[quote:4f1d82a71b="Johan Stokking"]En Haxxor, probeer het zelf maar ff... een MDI applicatie maken met een statusbar onderin en de WindowState of wsMaximized zetten.[/quote:4f1d82a71b] Dit had ik al gecheckt. Dit probleem ben ik overigens ook nooit tegengekomen in bestaande applicaties. Heb het ook net ff met een nieuw project en daarop de TStatusbar gedropt en de state van het form veranderd in wsMaximized en de formStyle veranderd in fsMDIForm. En alles lijkt gewoon goed te gaan...
Link naar reactie
[quote:5ecb8d5228="George W. Bush"]Ik heb weer een vraag! :) Hoe kan ik aan het einde van mijn tabel een nieuw record aanmaken waarbij alle velden dus leeg worden en er bij Nr de autonummering doorloopt. Als alle gegevens zijn ingevuld moet de record worden ge-updated. Hoe doe ik zo iets. Bij het updaten moet volgens mij ZEOS UpdateMySQL gebruiken.[/quote:5ecb8d5228] Wat gebruik je, de TZMySqlQuery of the TZMySqlTable? Zet je de data in een Grid?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...