Ga naar inhoud

Tiff's combineren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag. ik heb meerdere landkaarten van Nederland in TIFF formaat. Alle hebben dezelfde resolutie. Nu wil ik de kaarten aan elkaar plakken. Stitchen gaat niet omdat ze niet overlappen. Ik heb verschillende programma's geprobeerd Hoe kan ik nu het makkelijkste alles aan elkaar plakken. Het zijn 305 kaarten met een totale groote van 2.4gb. Verdeling van NL in 4 kwadranten is gezien de groote ook een goede optie
Link naar reactie
Een 'officiele' oplossing ken ik zo niet, maar ik neem aan dat het geheel als het ware in een raster moet (regels en kolommen) Voor zoiets heb ik de 'create contactsheet' optie van [url=http://www.irfanview.com]Irfanview[/url] wel eens misbruikt. Eigenlijk is die bedoeld om een pagina met thumbnails te genereren, maar volgens mij is dat hier ook prima mee te doen. Zorg dat alle afbeeldingen bij elkaar staan in dezelfde map. In Irfanview ga je dan naar de thumbnail opties (Druk op de 't' als je irfanview open hebt, of file / thumbnails Dan verschijnt het thumbnails scherm. Selecteer alle afbeeldingen Ga naar file / Create contactsheet from selected images Stel het gewenste aantal kolommen en regels in Zet de tussenliggende ruimtes op 0 En klik op 'create'
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...