Ga naar inhoud

Illustrator vector uitsnijden mogelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik gebruik sinds kort Illustrator CS5 en zit met iets waar ik niet uit kom: Ik heb een vector met daarin verschillende banners, zie afbeelding hieronder: [img:be05d99ffc]http://img.photobucket.com/albums/v285/DeLaSonny/ScreenHunter_01Dec191319.jpg[/img:be05d99ffc] Nu wil ik één van deze banners selecteren (gewoon zoals je hem ook ziet) en plakken in Photoshop. Echter als ik via de direct selection tool of direction tool zo'n banner wil selecteren wordt niet alleen het rechthoek vd banner geselecteerd maar ook heel veel eromheen. Daardoor verschijnt de banner niet normaal in photoshop. Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om gewoon zo'n banner eruit te halen zoals je hem ook ziet, ik wil dus puur alleen de rechthoek selecteren en niet dat dan automatisch eromheen ook onderdelen geselecteerd worden. Is er iets van een tool zoals in photoshop om uit te snijden? Hoop dat het kan! Hoor het graag! Sonny
Link naar reactie
Zitten de banners in verschillende lagen? Selecteer dan een laag in het laagmenu. Zit alles in dezelfde laag? Dan kan je het lasso-tooltje gebruiken. Andere mogelijkheid: Exporteer alles naar PS in de gewenste resolutie en snij daarna uit. Kijk wel eerst bij 'Document Color Mode' of het ontwerp in CMYK of in RGB is opgemaakt, dit om ergenissen te voorkomen. :wink:
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Dank voor de antwoorden! Het zit in één laag. Met het lasso-tooltje krijg ik nooit precies de rechthoek eruit, daar beweegt mn arm teveel voor :) Het exporteren naar PS is me wel gelukt, op die manier kan het idd. Artboard tekenen rond het stuk dat ik nodig heb? Hoe doe ik dat dan? Misschien is dit ook wel een makkelijke methode om te gebruiken. Sonny
Link naar reactie
Shift + o = artboard tool Klikken op een item (groep of object) maakt een artboard van de bounding box. Of simpelweg een artboard tekenen door te slepen (net zoals je een rechthoek tekent) rond het nodige deel, dit artboard exporteren (als pdf bvb), en importeren in photoshop met crop to 'bounding box'. (de .ai zelf importeren kan ook indien die pdf compatible is opgeslagen, dit is standaard het geval)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...