Ga naar inhoud
  • 0

Zanussi wasmachine stinkt naar rubber!

Maura7973

Vraag

Hoi, Ik heb al bijna 3 maanden erg veel problemen met mijn nieuwe wasmachine. Ik heb 2x het zelfde model van Beko gehad waarbij de was enorm stonk naar verbrand rubber, en er rook uit de trommel kwam, hiervoor was 2x een monteur geweest (het was een bekend probleem). Deze is gelukkig omgeruild voor een Zanussi. Geloof het of niet, maar ik heb nu weer problemen. De zanussi blijft stinken naar rubber, wat ook te ruiken is in mijn schone was. Ook de berging waar die in staat ruikt naar rubber (ook in de trommel te ruiken). Ik vroeg mij af of dit gewoon nieuwigheid is en dit vanzelf weggaat, zo ja, hoelang duurt dit? Daarnaast heeft mijn was een vieze rare geur.. Ik twijfel nu erg of de afvoerslang wel goed zit.. Deze buigt in een lus en is verder moeilijk te buigen in een ander positie. Hij is ook veelste lang eigelijk. Er zit op het uiteinde een soort rubber stuk wat je kan vastklemmen in de afvoerbuis. Maargoed ik heb dus het idee dat het water terug stroomt en daarom mijn was vies ruikt. Ik ruik mijn wasmiddel en wasverzachter bijna niet.. Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten zodat de afvoerslang goed zit en het water niet terug kan stromen? Een nieuwe afvoerslang kopen die wel buigbaar is? En wat kan ik doen zodat de rubber niet meer stinkt? Het is geen verbrande geur, echt een sterke rubber geur. Als er iets is waar ik niet tegen kan is dat schone was vies ruikt.. Het ligt niet aan mijn was trouwens, als ik ergens anders was stinkt er niks namelijk. Bij mijn oude wasmachine, die ik voor dit allemaal had was er ook niks aan de hand. Ik woon in een gerenoveerde woning, alles is helemaal nieuw, alleen de buitenmuren zijn blijven staan. Ik gebruik robijn wasmiddel 25ml in een bolletje of in de wasmiddellade zelf met 1 dopje wasverzachter. Voor gebruik heb ik op 90 graden gewassen met soda. En hierna nog een paar keer in de hoop dat het weg ging. Ook al was gewassen op 90 graden..
Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Je machine hoort niet naar rubber te ruiken en die lucht gaat ook niet van zelf weg. Alle transport middelen zijn er wel uitgehaald? De afvoerslang hoort vrij in een S bocht in de afvoer te hangen en een verdikking die sommige merken gebruiken hoort de slang niet af te klemmen in de buis. Er moet ruim lucht tussen de slang en afvoer buis zitten om evt terug zuigen te voorkomen.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...