Ga naar inhoud

wit als kleur: hoe?

Aanbevolen berichten

ik gebruik psp. moet voor een organisatie iets maken wat gedrukt moet worden op (nogal donker)geel papier, want dat is al jaren hun huiskleur. om een duidelijke plattegrond te kunnen maken zou men graag witte velden zien. mijn probleem: in alles gaat psp (maar ik neem aan ook andere programma´s) ervan uit dat je op wit papier drukt. dus schijnt in alles wat een beetje lichtere kleur heeft de ondergrond door. kortom: weet iemand een oplossing voor ´hoe stel ik wit in als kleur´ - en dus niet als het ontbréken van kleur.
Link naar reactie
En dan gewoon witte inkt in je printer doen? Als een plattegrond niet duidelijk is, dan is het wel erg donker geel, en dan is gewone tekst eigenlijk ook niet leesbaar. Tijd voor een andere huispapierkleur. Een donkere "papierkleur" wordt doorgaans gemaakt door die kleur aflopend op wit papier te drukken, waarbij je vlakken kan openlaten die dan wit blijven, maar die techniek zou ik niet combineren met gekleurd papier omdat je dan altijd een klein kleurverschil zal zien.
Link naar reactie
dank voor de reacties. de suggestie van sjouwer leek ook mij logisch, maar werkt zelfs tot en met lichtgrijs niet! hoofdprobleem lijkt te zijn: alles gaat uit van wit als basis voor afdrukken. er zou dus eigenlijk een printerinstelling moeten zijn waarmee je de printopdracht kunt ´converteren´ naar een anders gekleurde ondergrond. ik vrees met paulus en gerben dat een professional met een echte witkwast me te hulp moet komen!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Er is maar één manier om een gedekt wit vlak te drukken/printen en dat is via zeefdruk. Maar er is wel een truc voor. :D Print die plattegrond op een wittte stikker van het gewenste formaat en plak die op de gele ondergond. Vervolgens kopiëren bij een printshop. Als je niet veel exemplaren nodig hebt kun je ook een gele pagina maken en daarin een wit vierkant uitsparen waarin je vervolgens die plattegrond in "plakt" (Ctrl-V) Drifter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...